گیتار همیشه در بین نوازندگان محبوبیت زیادی داشته است. همانطور که می دانید گیتار کلاسیک نیز یکی از انواع این ساز است.

یک گیتار کلاسیک، مانند پیانو، به نوازنده اجازه می دهد تا کارهای پیچیده غیرموسیقی را انجام دهد، اما با الگوهای هارمونیک کار می کند و می تواند چندین نت را به طور همزمان بنوازد. به همین دلیل این سلاح به عنوان یک سلاح مستقل شناخته می شود.

تاریخ

گیتار کلاسیک دارای تاریخ باستانی با آغازی نامشخص و مبهم است که در تلاطم تاریخ گم شده است. اما مشخص است که اجداد این ساز در قرن اول و دوم پیش از میلاد در خاور نزدیک نواخته می شده است.

ماجرای مهاجرت نیاکان گیتار از دربار هارون الرشید به سرزمین اندلس و موفقیت آن در آنجا بارها نقل شده است.

بسیاری بر این باورند که در نهایت، گیتار کلاسیک به شکل کنونی آن محصول تکامل اروپایی و به ویژه اسپانیایی است.

اکثر نوازندگان برجسته گیتار کلاسیک جهان اروپایی بوده اند. این تصادفی نیست اروپا و به ویژه لندن مهمترین مقر سازندگان گیتار بود. دیوید بدفورد و پیتر ماکسول دیویس از جمله آهنگسازان انگلیسی بودند که این ساز را به انگلستان معرفی کردند و قطعات زیادی برای آن تصنیف گیتار ساخت.

گیتار کلاسیک را از سایر گیتارها متمایز کنید

گیتارهای خانواده الکتریک به احتمال زیاد به سرعت شناسایی می شوند، اما بقیه دارای کاسه های توخالی بزرگی هستند که شبیه شماره انگلیسی 8 هستند.

هنگام انتخاب رنگ و وزن به هیچ وجه به ما کمک نمی کند، باید از سیم های گیتار کمک بگیریم، گیتارها دارای شش سیم (سه نایلون و سه روکش فلزی) هستند. https://viola-music.com
قطعات گیتار کلاسیک

سازنده

گیتار کلاسیک معاصر از 6 سیم و بدنه چوبی توخالی ساخته شده است. صفحه صدا این نوع گیتار معمولا از چوب سدر یا صنوبر ساخته می شود، نوع سرو صدای گرمتر و کامل تری دارد اما حجم کمتری دارد.

پشت و کناره های گیتار باید از چوب نسبتاً سختی که معمولاً از چوب های رز یا چوب های دیگر با استحکام بالا است ساخته شود تا استحکام زیادی داشته باشد. تخته انگشتی معمولا چوب ماهون یا گل سرخ است. اجزای اصلی یک گیتار به شرح زیر است.

پوشش سر: کلاه ایمنی

مهره: فیوز

سرفصل ها: تلفن

خانم: پرده

گردن: سخت

پاشنه: پاشنه

بدن: بدن

بیشتر: بیشتر

طبقه پایین: طبقه زیر

تخته صدا: تخته صدا (هسته)

Body Side: کنار بدن

سوراخ صدا، با درج روزت: حلقه خروج صدا و روزت. آموزش گیتار در کرج

خطوط: خطوط

زین پل یا مهره: زین

فیت برد: تخته چوبی