سوالی که بسیاری از افراد تازه وارد وردپرس دارند این است که موضوع وردپرس چیست؟ شاید ساده ترین توضیح این باشد که طراحی سایت به شکل ظاهری سایت شما است.در زیر به معرفی تم های وردپرس، نحوه نصب آنها و بهترین قالب های وردپرس می پردازیم.

قالب وردپرس مجموعه ای از فایل های گرافیکی، کدها و سبک هایی است که ظاهر سایت شما را نشان می دهد. وقتی کاربران سایت شما را باز می کنند با طرح بندی سایت مواجه می شوند، پوسته وردپرس واقعا لباس سایت شماست، حتی اگر سایتی با امکانات بالا داشته باشید، اما چیدمان مناسب سایت را نداشته باشید، خواهید دید. کاربران خود را از دست بدهید

قالب وردپرس چیست؟

قالب های وردپرس سبک های رنگی هستند که می توانید از آنها برای زیبا جلوه دادن سایت خود استفاده کنید، تم های زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد که می توانید آن ها را به صورت رایگان یا پولی دریافت کنید، همانطور که باید بدانید اولین چیزی که پس از نصب وردپرس است. به طور پیش فرض، وردپرس دارای سه تم نصب شده 2020، 2021 و 2022 است که در منو > مشاهده > تم ها قابل مشاهده هستند.

اگر به تصویر زیر دقت کنید 4 قالب، 3 قالب موجود در وردپرس و یک قالب که یک قالب اضافی است که خودمان نصب کرده ایم را مشاهده می کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و دارای امکانات آماده برای افزودن صفحات، منوها، تصاویر و پست های وبلاگ است، اما ظاهر و ظاهر قالب وردپرس معمولا بسیار ساده است، فقط قالب را نصب کنید. شما قادر خواهید بود محتوای وب سایت خود را به شکلی زیباتر نمایش دهید، به عنوان مثال: با یک قالب وردپرس می توانید سایتی مانند زیر داشته باشید.
 

به این ترتیب می توانید به کتابخانه گسترده وردپرس، از جمله قالب های رایگان دسترسی داشته باشید. می توانید یک قالب را در بین قالب ها نصب کنید و یا می توانید نام قالب رایگان مورد نظر را در قسمت جستجوی هاست وردپرس جستجو کنید، در صورت موجود بودن در مخزن وردپرس می توانید آن را نصب و فعال کنید. البته امکانات محدود این قالب ها را در نظر بگیرید.

نصب از طریق داشبورد وردپرس: اگر تم مورد نظر شما در مخزن وردپرس نیست و آن را خریداری کرده اید، از داشبورد وردپرس > View > Folders > Add را انتخاب کنید و فایل فشرده قالب خریداری شده خود را آپلود و نصب کنید.

نصب از طریق هاست: برای نصب از طریق هاست باید فایل راه اندازی قالب را در پوشه wp-content و فایل تم را روی هاست خود دانلود و نصب کنید.

قالب وردپرس در اصل مجموعه ای از فایل های تصویری، کدها و الگوهایی است که ظاهر و احساس وب سایت شما را نشان می دهد. زمانی که کاربر وب سایت شما را باز می کند، با ظاهر سایت مواجه می شود. حتی اگر یک سایت بسیار کاربردی دارید، یک قالب وردپرس در واقع لباس سایت شما است، اما اگر سایت شما درست به نظر نمی رسد. ، کاربر آن را از دست خواهد داد.

اگر می خواهید بدانید قالب وردپرس چیست، ویدیوی زیر را از دست ندهید.

قالب وردپرس چیست؟

تم های وردپرس سبک های رنگی هستند که می توانید از آنها برای زیبا جلوه دادن سایت خود استفاده کنید. تم های زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد که می توانید به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه دریافت کنید. اولین چیزی که پس از نصب وردپرس متوجه خواهید شد این است که باید بدانید. ساده و بی عاطفه. به طور پیش فرض، وردپرس دارای سه تم نصب شده است: 2020، 2021، و 2022، که می توانید آنها را در منو > مشاهده > تم ها مشاهده کنید.

اگر به تصویر زیر دقت کنید، 4 قالب، 3 قالب در حال حاضر در وردپرس وجود دارد و یک قالب که یک قالب اضافی است که به صورت دستی نصب کرده ایم، مشاهده خواهید کرد.

مشاهده قالب های وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و شامل ویژگی های از پیش ساخته شده برای افزودن صفحات، منوها، تصاویر و پست های وبلاگ است، اما معمولا ظاهر قالب های وردپرس بسیار ساده است. به عنوان مثال، با نصب یک قالب می توانید محتوای وب سایت خود را زیباتر نشان دهید: با یک قالب وردپرس می توانید یک وب سایت مانند شکل زیر ایجاد کنید.

صفحه سایت طراحی شده توسط وردپرس

آیا می دانستید که می توانید وردپرس را در 7 ساعت یاد بگیرید؟ آیا کاملا رایگان است؟ حالا آماده شو

مراحل ایجاد قالب وردپرس چیست؟

نصب قالب های وردپرس آسان و ساده است و می توانید تم مورد نظر خود را به چند روش نصب کنید:

به این ترتیب می توانید قالب یا قالب وردپرس را به چهار روش در وب سایت نصب کنید:

مخزن وردپرس: یکی از راه های نصب قالب، انتخاب و دانلود یک قالب رایگان از مخزن وردپرس است. به منو > مشاهده > تم ها بروید تا یک سایت عالی وردپرس با تم های رایگان پیدا کنید. می توانید از بین قالب ها یک قالب نصب کنید یا در قسمت جستجوی مخزن وردپرس نام قالب  ژاکت رایگان مورد نظر خود را جستجو کنید، اگر در مخزن وردپرس وجود دارد می توانید آن را نصب کرده و شروع کنید. بله، امکانات محدود این فرم را در نظر بگیرید.

نصب از طریق داشبورد وردپرس: اگر تم مورد نظر شما در آرشیو وردپرس نیست و آن را خریداری کرده اید، به داشبورد وردپرس > مشاهده > پوشه ها > افزودن و دانلود فایل زیپ قالبی که خریداری کرده اید بروید و آن را نصب کنید.

نصب هاست: برای نصب هاست، باید فایل راه اندازی قالب را در پوشه wp-content و فایل تم را در هاست خود آپلود و نصب کنید.

در ویدیوی زیر با دو روش نصب قالب از طریق پیشخوان و هاست وردپرس آشنا شدیم:

4- نصب قالب از طریق بسته آسان نصب: این روش بدون دردسر است و به راحتی می توانید دمو مورد نظر خود را نصب کنید.

چرا از یک قالب رایگان استفاده نمی کنید؟

اگر فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید محصولات زیادی را برای فروش در سایت خود قرار دهید، بهتر است از قالب های حرفه ای و غیر رایگان استفاده کنید، چنین قالب هایی در سایت های مختلف موجود است، به عنوان مثال: چین چنین قالب های حرفه ای زیادی دارد. مانند Woodmart که می توانید از آن برای ساخت صفحات فروشگاه استفاده کنید.

قالب های رایگان موجود در اینترنت نسبت به قالب های غیر رایگان که پاسخگوی نیازهای یک کاربر هستند امکانات کمتری دارند پس بهتر است در ابتدای کار از یک قالب حرفه ای استفاده کنید.

نسخه پولی قالب های وردپرس نیز دارای ویژگی های بیشتری نسبت به نسخه رایگان است و با کد فعال سازی یا مجوز ارائه می شود.

س: مجوز چیست؟

کد لایسنس کد فعال سازی افزونه و قالب است. این کد برای جلوگیری از سرقت افزونه ها و قالب ها ایجاد شده است. نسخه‌های پولی بدون مجوز فعال تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه‌های معمولی خود ندارند. برای فعال سازی لایسنس محصولات راست چین، پس از خرید محصول، نام دامنه خود را در قسمت دانلود محصول پنل کاربری اضافه کنید.

ویژگی های مهم قالب های وردپرس چیست؟

قالب های وردپرس می تواند شامل ویژگی های زیر باشد:

سرعت بالا: سرعت بارگذاری و باز شدن وب سایت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تجربه کاربری است. از بهترین ابزارهای تست سرعت در سایت برای تست سرعت خود استفاده کنید.

به روز رسانی های منظم: یکی از راه هایی که می توانید سایت های وردپرس را هک کنید استفاده از تم هایی است که برای مدت طولانی به روز شده اند و مشکلات امنیتی آنها را برطرف نمی کنند، بنابراین این تم ها راهی برای دسترسی هکرها به وب سایت شما هستند. به روز رسانی قالب وردپرس بسیار مهم است. مهم است.

پشتیبانی: با استفاده از الگو می توانید با مشکلی مواجه شوید که برای آن به پشتیبانی متخصص و راهنمایی عیب یابی نیاز دارید. چه کسی بهتر از یک طراح قالب شما را راهنمایی می کند؟

چیدمان صحیح عناصر: برای وب سایت های فارسی تراز کردن نوشته ها بسیار مهم است. یعنی جمله باید از سمت راست نوشته شود و تمام قسمت ها فارسی باشد.

قابل سفارشی سازی: یک قالب عالی است که به شما امکان می دهد تا قسمت های خارجی وب سایت خود را دقیقاً به شکلی که می خواهید طراحی و زیبا کنید، بسته به فضای کاری و علایق وب سایت خود، و قالب کاملاً قابل ویرایش است.

پاسخگویی قالب: قالبی که انتخاب می کنید باید در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شود و قسمت ها و عناصر مختلف صفحه در دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت به درستی نمایش داده شود.

طراحی مدرن: ظاهر وب سایت قالب وردپرس ژاکت جلوه بصری وب سایت است. یک قالب خوب به وب سایت شما زیبایی می بخشد.

رابط کاربری ساده: برای دسترسی به تنظیمات مختلف مدل، مهم است که هر قسمت در بهترین مکان و در کوتاه ترین مسیر قرار گیرد تا کاربر نگران استفاده از آن نباشد.

سازگاری با سایر پلاگین ها: دفعه بعد که افزونه ها را نصب می کنید، مطمئن شوید که قالب شما با سایر افزونه ها تداخل نداشته باشد و می توانید افزونه های مختلفی را در سایت خود نصب کنید.

SEO Friendly: هر چقدر هم که سایت شما زیبا باشد، هیچ فایده ای برای شما ندارد مگر اینکه در صفحه اول گوگل ظاهر شود. قالبی را برای سایت وردپرس انتخاب کنید که سئو پسند و مناسب برای نمایش در موتورهای جستجو با کمترین کار باشد.