اگر یخچال شما قدیمی یا خراب است؛ اگر به دنبال یک یخچال خوب برای تهیه پول هستید یا فقط می خواهید لوازم آشپزخانه خود را جایگزین کنید. احتمالاً به دنبال بهترین گزینه خرید هستید. می دانیم که یخچال یکی از گران ترین ملزومات آشپزخانه است. بنابراین در خرید آنها باید دقت بیشتری داشته باشیم. زیرا انتخاب نادرست مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

ویژگی های یک یخچال فریزر خوب چیست و چگونه بهترین یخچال فریزر را انتخاب کنیم؟ امروز در این مقاله راهنمای دقیق خرید یخچال را آماده می کنیم. اگر به دنبال انتخاب یک یخچال خوب هستید؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین یخچال چیست؟

یک یخچال خوب را باید از منظرهای مختلفی دید. برای اینکه یخچال بهترین انتخاب باشد، چیزهای زیادی انجام می شود. در این قسمت نکات مهم خرید یک کولر گازی خوب را برای شما شرح می دهیم.

دمای یخچال خوبه

شاید فکر کنید تنظیم دمای یخچال کار چندان مهمی نیست و کافی است یخچال را سرد و فریزر را در دمای انجماد نگه دارید. با این حال، باید بدانید که یک یخچال فریزر خوب می تواند با تنظیم مناسب دما، عمر مواد غذایی شما را افزایش داده و از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کند. بیشتر اوقات غذا بوی یخچال می دهد. این مشکل ناشی از عملکرد ضعیف یخچال در تنظیم دما است. یخچال فریزر باید بتواند دما، رطوبت، گردش هوا و فیلتراسیون را کنترل کند.

1) تب

تنظیمات نامناسب دما باعث کوتاه شدن عمر یخچال می شود. زیرا یخچال برای رسیدن به دمای ایده آل نیاز به کار بیشتری دارد و عمر مفید آن کوتاه می شود. تنظیم دما در یخچال های قدیمی به این معنی است که دکمه ای برای افزایش یا کاهش دما دارید. این دکمه ها معمولا پنج گزینه را در اختیار شما قرار می دهند. شماره 1 گرم ترین حالت و شماره 5 سردترین حالت برای تنظیم دمای یخچال است. از طرفی یخچال و فریزرهای جدید با نصب ترموستات و سطوح مختلف انعطاف بیشتری به شما می دهند.

برخی از یخچال ها گزینه «یخ» یا «خیلی سرد» دارند. هر دوی این گزینه ها بسیار کاربردی هستند. فرض کنید بعد از یک خرید طولانی به خانه برگشتید و محصولاتتان مانند کره یا بستنی در حال آب شدن هستند. با استفاده از این عملکردها، می توانید به سرعت مواد غذایی را دوباره منجمد کنید.

این روش یک ویژگی خوب دیگر نیز دارد. وقتی در یخچال را برای تمیز کردن یا گذاشتن مواد غذایی باز می گذارید. این ویژگی از افت دمای مایع خنک کننده جلوگیری می کند.

2) رطوبت

همه غذاها برای تازه ماندن نیاز به رطوبت دارند و برخی از غذاها نسبت به بقیه به رطوبت بیشتری نیاز دارند. یک یخچال خوب باید بتواند رطوبت را کنترل کند. برخی از یخچال فریزرها تشک یا فیلتر مخصوصی دارند که رطوبت بیشتری دارد. می توانید غذاهایی را بخورید که به رطوبت بیشتری نیاز دارند. در این ظروف نگهداری شود.

یخچال های جدید سامسونگ و بوش نیز این گام را برداشته اند و اکنون واحدی را در داخل یخچال قرار داده اند که می تواند رطوبت و دما را به صورت دستی کنترل کند. شما می توانید رطوبت و دمای این قطعات را با توجه به نیاز خود کم یا زیاد کنید.

3) گردش هوا و فیلتراسیون

یک یخچال خوب باید گردش هوا و فیلتراسیون خوبی داشته باشد. بهتر است هر ساعت یک بار تهویه کنید و گازهای تولید شده توسط سبزیجات را فیلتر کنید. این توانایی باعث طولانی شدن عمر غذا و جلوگیری از ترشیدگی می شود.

یخ ساز و آبسردکن خوب

یکی از مهم ترین قسمت های یخچال، آبسردکن و یخ ساز است. این قطعات قابل جابجایی هستند و در غیر این صورت کیفیت پایینی دارد. سریع خراب می شوند. قبل از خرید یخچال، بهتر است نظرات مصرف کنندگان را در مورد یخ ساز و آبسردکن بررسی کنید. بررسی سردی آب، عدم وجود یخ در محفظه و کیفیت یخ ساخته شده ملاحظات مهمی هستند.

یخچال فریزرهای جدید سامسونگ دارای آبسردکن داخلی در یخچال هستند. این بخش کوچک است و زمان بسیار کمی می گیرد. اما شما همیشه آب سرد می گیرید. این ابزار همچنین می تواند به صورت خودکار پر شود. اگر سطح آب یخچال پایین بیاید، یخچال پر می شود و همیشه آب سرد خواهید داشت.

طراحی داخلی یک یخچال خوب

طراحی داخلی یخچال ممکن است چندان مهم به نظر نرسد. با این حال، خوب است بدانید که طراحی مناسب به شما فضای بیشتری برای قرار دادن غذا می دهد و پیدا کردن غذا را آسان می کند. اگر غذا زودتر پیدا شود، درب یخچال کمتر باز می شود و در نتیجه مصرف انرژی کاهش می یابد. برخی از طبقات یخچال فریزر کاملا متحرک هستند و به شما این امکان را می دهند که فضای داخلی یخچال فریزر خود را کنترل کنید.

یخچال های هوشمند

برخی از یخچال های جدید هوشمند هستند. این یخچال فریزرها دارای یک پنل متصل به گوشی هوشمند شما هستند که به شما امکان می دهد دما، رطوبت و غیره را از راه دور کنترل کنید. این ویژگی برای خرید یک یخچال خوب ضروری نیست. اما در صورت تمایل می توانید این ویژگی را نیز در نظر بگیرید.

نکات مهم در انتخاب یک یخچال خوب

اکنون که ویژگی های یک یخچال خوب تعمیرات لوازم خانگی بوش را می دانیم. زمان انتخاب یخچال مناسب فرا رسیده است. با توجه به راهنمای قسمت قبل، بسیاری از یخچال ها به عنوان یخچال های خوب طبقه بندی می شوند. اما می توانید با در نظر گرفتن ویژگی های زیر برخی از آنها را از لیست گزینه های خود حذف کنید.

1) هزینه خرید یک یخچال خوب

بسته به یخچال، برند، مدل، ظرفیت و امکاناتی که ارائه می دهند؛ قیمت های متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین یخچال ابتدا باید بودجه خود را در نظر بگیرید. خرید یخچال گران قیمت به این معنی نیست که بهترین یخچال است. شما می توانید با توجه به نیاز خود مقرون به صرفه ترین و بهترین یخچال را انتخاب کنید.

2) مارک یخچال

امروزه برندهای زیادی یخچال در بازار وجود دارد. برخی از آنها بسیار گران هستند. شما می توانید یخچالی با همان کیفیت و تجهیزات مشابه را با قیمت کمتری از برند دیگری تهیه کنید. به یاد داشته باشید که برندهای معروف همیشه بهترین ویژگی ها را در اختیار شما قرار نمی دهند. با این حال، بهتر است به برندهای مختلفی که هیچ کس نمی شناسد اعتماد نکنید. سعی کنید با بررسی نظرات کاربران از برندهای مختلف، یک برند خوب با قیمت مناسب انتخاب کنید

3) برچسب مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی هر یخچال با یک برچسب روی در مشخص می شود. یک یخچال خوب مصرف انرژی A++ دارد. مصرف کم انرژی نه تنها باعث افزایش طول عمر یخچال می شود، بلکه از هدر رفتن انرژی و مصرف زیاد برق نیز جلوگیری می کند. اگر تا به امروز از یک یخچال با راندمان بالا استفاده کرده اید؛ با خرید یخچال ارزان قیمت متوجه تفاوت در قبض برق خود خواهید شد.

4) ظرفیت یخچال فریزر

صرف اینکه یخچال بزرگ است به این معنی نیست که خوب است. تعداد اعضای خانواده و اندازه آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر خانواده پرجمعیتی دارید؛ با ساختن یک یخچال کوچک و پرکردن آن، کارایی یخچال را افزایش داده و عمر آن را کوتاه می کنید.
 

صدای خوب یخچال

یکی از مشکلات رایجی که مردم در مورد یخچال و فریزر دارند، صدایی است که در یخچال ایجاد می کنند. شاید این مشکل برای شما مشکل بزرگی به نظر نرسد. اما یخچال معمولا نزدیک اتاق غذاخوری است و صدا می تواند شما و خانواده تان را اذیت کند. بنابراین، هنگام خرید یخچالی که صدا ایجاد نمی کند ضروری است.

5) فروش یخچال و گارانتی

هنگام خرید یخچال بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. حتما دوره گارانتی و اعتبار سرویس دهنده و شرایط گارانتی و جبران خسارت در مدت گارانتی را بررسی کنید.

ویژگی های یک یخچال خوب چیست؟

اولین قدم در انتخاب یک یخچال خوب، انتخاب نوع یخچال است. انواع یخچال فریزر بالا، فریزر پایین، درب فرنچ، ساید، داخل، دوقلو، مینی و ... وجود دارد. شما می توانید بر اساس نیاز خود یخچال مناسب برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1) اندازه آشپزخانه

یخچال های ساید بای ساید، دوبل و ... ظرفیت بالایی دارند و طبیعتا فضای زیادی را اشغال می کنند. پس بهتر است اندازه آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و آن را خریداری کنید. امروزه اکثر آپارتمان ها و خانه ها فضای یخچال را به اندازه یک یخچال دو نفره در نظر می گیرند.

۲) از یخچال و فریزر خود استفاده کنید

برخی از یخچال فریزرها، مانند فریزر بالا یا فریزر پایین، فضای کمتری برای فریزر دارند. اگر به   تعمیر یخچال فریزر بوش  بیشتری نیاز دارید، بهتر است در انتخاب نوع یخچال به این موضوع توجه کنید و یخچالی با ظرفیت فریزر بزرگتر تهیه کنید.

ویژگی های یک یخچال خوب

حتی پس از خرید فریزر مناسب، ممکن است همچنان به فضای فریزر بیشتری نیاز داشته باشید. یک فریزر می تواند این نیاز را برآورده کند. برای خرید یک فریزر خوب چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیرید؟ اولین و مهمترین گزینه ظرفیت و فضای اشغال شده توسط فریزر است.

فریزرهای تک در جعبه، یخچال و ... موجود می باشد. با بررسی فضای اضافی موجود در خانه خود می توانید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید. عامل دوم جنس بدنه است. اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید؛ بهتر است بدنه فریزر از جنس استیل ضد زنگ باشد تا زنگ نزند. فریزرهای تک در انواع صنعتی و خانه هوشمند موجود می باشد.