فرستنده دما چیست؟
فرستنده دما اصطلاحی است که برای کسانی که در محیط های صنعتی یا کارگاه های مختلف کار می کنند آشنا هستند. زیرا این وسایل الکترونیکی به طور گسترده در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در بسیاری از موارد در محیط های مختلف صنعتی، اندازه گیری دمای سیستم یا دمای ایجاد شده توسط فرآیند ضروری است. دماسنج یا شماره گیری دماسنج و یکی از این دستگاه ها فرستنده دما نام دارد که دستگاهی بسیار کوچک و فشرده به نظر می رسد. .


به عبارت دیگر، می توان گفت که فرستنده دما اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که با کمک سایر دستگاه های اندازه گیری دما مانند: ترموکوپل ها و سیگنال های کوچک تولید نمی شود، اطلاعات دقیق دما را نمی توان به دست آورد. در چنین مواقعی فرستنده به دماسنج متصل می شود تا سیگنال ها تقویت شده و اندازه گیری دقیق دما امکان پذیر باشد.


خرید مبدل حرارتی از ابزار اندازه گیری آریا
از آنجایی که پخش کننده حرارت در بدست آوردن اندازه گیری های دما بسیار دقیق بسیار موثر است، امروزه استفاده از آن جایگزین روش های سنتی اندازه گیری دما شده است و در بسیاری از محیط های صنعتی از پخش کننده برای این منظور استفاده می شود.
انواع ترانسمیترهای دما بر اساس روش نصب
ترانسمیترهای دما بر اساس نحوه نصب در دستگاه به 3 نوع مختلف تقسیم می شوند که به شرح زیر است:


استوانه ای یا بلند
مبدل درجه حرارت استوانه ای یا اصلی که به آن هد مونت نیز می گویند که سیگنال های دریافتی و دمای مقاومت را با استفاده از ساختار دو سیمه به سیگنال های 4-20 آمپر تبدیل می کند. این نوع فرستنده دما در بالای سنسور قرار دارد و ابعاد بسیار فشرده ای دارد. از طرف دیگر، از آنجایی که هدپیس روی سنسور نصب شده است، نیازی به سیم کشی نیست.


نصب روی ریل
محرک هایی که روی ریل یا داخل یک تابلو نصب می شوند، محرک های ریلی نامیده می شوند.


کوه مارا
نوع سوم فرستنده دما از نظر نحوه اتصال Fieldmount نام دارد که به همراه سیستم مورد نظر نصب می شود و با افزایش مقاومت این نوع فرستنده معمولا در محفظه فولادی ضد زنگ نصب می شود.


بهترین برندهای ترانسمیتر دما
هنگام خرید هر وسیله ای معمولا برند آن حرف اول را می زند و بسیار مهم است که مردم حتی برند آن را برای خرید یک ظرف پلاستیکی معمولی در نظر بگیرند. در حال حاضر فرستنده های دما نیز از این موضوع مستثنی نیستند و نوع برند آنها در جلب توجه افراد تاثیر بسزایی دارد. ترانسمیترهای دما در کشور ما با برندهای مختلف موجود می باشند که هر کدام از این برندها شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند و برخی از بهترین انواع آن به شرح زیر می باشد:

 

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1316154-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


ABB
این نوع فرستنده دما ساخت کشور سوئیس می باشد و یکی از بهترین ترانسمیترهای دما محسوب می شود و نمایندگی فروش این نوع ترانسمیتر در ایران وجود دارد و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. شرکت ABB که تولید کننده این نوع فرستنده دمایی abb است، 24 سال است که در لیست 500 شرکت برتر دنیا قرار دارد که این خود گواهی بر کیفیت فرستنده های تولید شده توسط این شرکت است.


آندرس هاوزر
شرکت Anders Hauser یکی از شرکت های سوئیسی سازنده تجهیزات اندازه گیری حرارت می باشد که در دنیا معتبر و معروف است، شما می توانید این نوع مبدل حرارتی بسیار مناسب را از طریق نمایندگی فروش آن در ایران یعنی تجهیزات اندازه گیری آریا خریداری کنید.


روزمونت
مبدل حرارتی Rosemount یکی از برندهای زیر مجموعه Emerson یکی از فرستنده های ساخت کشور آمریکا محسوب می شود و امروزه محصولات تولیدی این شرکت معروف دنیا به سراسر جهان صادر می شود. برای تجهیز واحدهای صنعتی به غیر از ترانسمیتر فشار از برخی تجهیزات صنعتی دیگر مانند اینتور استفاده می شود.


یوکوگاوا
اگر به دنبال محصولات ژاپنی هستید و یک فرستنده دما ژاپنی تهیه می کنید، برند Yokogawa یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود که محصول کشور ژاپن است و کیفیت آن بسیار بالاست. خوشبختانه فرستنده دمای یوکوگاوا در کشور ما به راحتی در دسترس است و می توانید آن را با دستگاه اندازه گیری آریا تهیه کرده و مطابق با اهداف خود از آن استفاده کنید.


جومو
مالیات JUMO نوعی مالیات آلمانی است و همانطور که می دانید آلمان یک کشور صنعتی بزرگ است و تمامی محصولات آن کیفیت بالایی دارند و در سراسر جهان شناخته شده هستند. لازم به توضیح است که این فرستنده دما آلمانی در کشور ما بسیار محبوب بوده و از شهرت خوبی برخوردار است.


فرقه
کشور آلمان نه تنها در تولید مبدل های حرارتی جومو بلکه در تولید برند ویکا نیز فعال است و ویکا از دیگر برندهای آلمانی است که از طریق نمایندگی های فروش و ایران به هموطنان عزیز ارائه می شود.


کرم عسل
در میان برندهای برتر می توان به فرستنده دمای Honeywell، یک برند آمریکایی مستقر در مینیاپولیس اشاره کرد. اگرچه خیلی ها فکر می کنند که این برند در ایران موجود نیست، اما خوشبختانه می توان آن را در داخل کشور خرید.


زیمنس
فرستنده زیمنس یکی از انوا دیگر ترانسمیترهای دما تولید آلمان است که سازنده آن زیمنس بسیار معروف است و سال هاست که این برند در دنیا معروف است. زیمنس علاوه بر تولید فرستنده های دما، به ساخت تجهیزات دیگری نیز می پردازد که فرستنده ها نیز از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.

 

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1316280-%D9%81%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


آخرین کلمه
برای خرید ترانسمیتر دما سعی کنید آن را با نکات خوب ذکر شده تهیه کنید تا بتوانید از فرستنده به درستی استفاده کنید تا بتوانید دما را به درستی اندازه گیری کنید و میزان تغییرات آن را در سیستم درک کنید.