از بهترین ویژگیهای ورق پلکسی میتوان به مقاومت زیاد آن نسبت به شیشه اشاره کرد، که ۵ برابر شیشه هم ضخامت خودش است و این ورقها به دلیل خواص مکانیکی خاص در برابر تغییرات دمایی محیط و عوامل جوی بسیار مقاوم بوده و در برابر شوکهای حرارتی نسبت به شیشه مقاومتر و در صورت شکستگی دارای سطح تیز و برنده نمیباشد و در نتیجه باعث جراحت نمیشود. پس از طراحی حروف چلنیوم، طرح مورد نظر را بر روی پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک محسوب میشود و ظاهری شبیه شیشه دارد که دارای رنگهای متعدد میباشد لیزر میشود. در زمینههای کامپوزیت تیره و خصوصاً مشکی به حتم از لبه چلنیوم طلایی و حروف طلایی استفاده میکنند تا هماهنگی و خوانایی را به بهترین شکل رعایت نمایند، اما اگر تمایل دارید از حروف روشن بر روی زمینه تیره استفاده نمایید، لبه چلنیوم را نقرهای گزینش کنید تا برازندگی کامل را بر تابلو حاکم نماید ساخت تابلو چلنیوم مغازه
 
پس این قیمت گذاری به آیتم های مهم در ساخت تابلو باز می گردند که می توانید از آن ها اطلاع کسب کنید. است Channel به معنی کانال و یا جسمی u شکل میباشد و چون حروف فارسی ، لاتین و یا اشکال بعد از چسباندن نوارلبه به کنارها شکل u مانند میگیرند ، در زبان لاتین از channel استفاده می شود و جنس آن از آلومینیوم میباشد ترکیب این دو کلمه را channelium نام گذاشتند و در زبان فارسی تابلو چلنیومگفته میشود که در حال حاضر بیشترین استفاده در سطح کشور را تابلو چلنیوم دارد . رعایت فواصل بین لامپها به دلیل ایجاد نور یکنواخت در سطح تابلو حائز اهمیت است. تفاوت حروف تابلو چلنیوم در تابلو سازی راد: در تابلوسازی راد به دلیل استفاده از دستگاه حروف ساز مخصوص و مکانیزه بودن ساخت حروف چلنیوم این نوع حروف برجسته در مدل های پانچ دار و فانتزی قابل ساخت می باشد که به تابلوسازی راد نسبت به سایر همکاران تابلو ساز برتری میدهد. تابلو چلنیوم الماسی مانند سایر تابلوها هم در روز و هم در شب زیبایی و جلوه خاصی دارد، اما در شب به دلیل درخشان بودن نورهای ساطع شده از سوراخهای پانچ، هنگام عبور از مقابل این تابلو جلوه خاص و چشم نوازی را مشاهده خواهید کرد.
 
همانند تابلو چلنیوم ساده است با این تفاوت که در این نوع تابلو از دو پلکسی گلاس در رنگهای مختلف استفاده میکنند که معمولا یک رنگ به عنوان حاشیه و دیگری رنگ اصلی است که زیبایی خاصی به تابلو میبخشد. چلنیوم واژهای است که بر معنای خاصی دلالت نمیکند و عبارت صحیح آن چنلیوم است، باتوجه به واژه چنل در لاتین که به معنی کانال میباشد املای صحیح این کلمه چنلیوم میباشد نه چلنیوم اما در واقع چلنیوم اصطلاح غلطی است که رایج شده و در بین همگان مورد استفاده قرار میگیرد. بلکه قطعات کوچک بلوری شکل از جنس آکرولیک روی ورق پلکسی شفاف قرار داده شده و با چسب مخصوص چسبانده میشوند. برای ساخت تابلو چلنیوم کریستال از دانههای کریستالی اکرولیک و ورق پلکسی گلاس شفاف و ورقههای پلاستیک اکرولیک استفاه میشود. امروزه برای روشنایی تابلو حروف برجسته چلنیوم از دو مدل لامپ LED و SMD استفاده میشود که منبع تغذیه آنها 12 ولت است و لامپهای SMD کیفیت و نوردهی بالاتری نسبت به LED دارند. RGB مخفف سه واژه Blue ،Green و Red است. همانطور که میدانید قرمز، سبز و آبی سه رنگ اصلی در دنیای رنگهای گرافیکی به شمار میروند و میتوانند از ترکیب این رنگها با درصد مناسب به تعداد بیشماری رنگ دست یافت. 
 
باید بدانید که چلنیوم نوعی آلیاژ میباشد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر آفتاب، گرما و سرما مقاومت کرده و تغییر شکل و رنگ نخواهد داد و از لحاظ زیبایی جلوه خاصی به تابلوها میدهد. آخریت سایت معرفی را پینترست قرار میدهیم ولی گرچه از نظر شهرت ، وسعت تصاویر و همچنین قدرت سرچ بسیار قوی هست ولی برای آنچه مدنظر ماست یعنی طراحی تابلو تبلیغاتی شاید خیلی مناسب نباشد. پس از تقسیم جریان و انتقال سیمهای اضافی به پشت کار و سری نمودن تمام سیمهای مثبت و منفی و تست روشنایی حروف بر روی PVC قرار گرفته و با پیچهای کوچک به هم متصل میشوند. یک تابلوی خوب که تمام المان های گرافیکی و طراحی به درستی در آن رعایت شده باشد یک تاثیر مثبت در ذهن برجای میگذارد و کاملا در یادها میماند از این رو نقش خود را در زمینه تبلیغات موثر به خوبی ایفا می کند. پس از برش خوردن پی وی سی، ابتدا سطح پی وی سی را کاملا تمیز میکنیم و سپس محافظ چسب را از پشت SMD ها جدا کرده و لامپها را با فاصلههای 3 تا 4 سانتیمتری در کنار هم میچسبانیم تا تمام سطح پی وی سی پوشش داده شود.