آرایش رایج ترین و موثرترین درمان برای پوستی سالم و درخشان است. برای اعمال این درمان فقط یک ساعت کافی است تا پوست شما روشن تر و جوان تر شود.

یکی از مزایای درمان های پوست صورت این است که تنها در یک جلسه می توانید تغییرات قابل توجهی در بافت پوست خود مشاهده کنید. در این جلسه می توانید از شر بسیاری از مشکلات پوستی خود مانند جوش های سر سیاه یا کومدون خلاص شوید.https://fatemehhabashi.com/
عزیزم میتونید در منزل و در کلینیک های تخصصی زیبایی پوست صورت خود را انجام دهید. اما توصیه ما این است که برای انجام فیشور به کلینیک تخصصی مراجعه کنید.
بهترین زمان برای انجام عمل صورت 4 بار در سال است و زمانی که فصل تغییر می کند، اگر می خواهید برای از بین بردن آکنه تحت درمان قرار بگیرید، باید ماهی یک بار عمل صورت را انجام دهید. همچنین باید بدانید که اگر پوست حساسی دارید، بهتر است بین جلسات دو ماه استراحت داشته باشید.
مراقبت از پوست صورت یک درمان ایده آل برای لایه برداری، پاکسازی، آبرسانی و کلاژن سازی است و در مرکز تخصصی زیبایی پوست کلینیک گارب با قیمتی مناسب و با بهترین تجهیزات مراقبت از صورت قابل انجام است.
برنامه های کاربردی برای پوست صورت
فیشال صورت برای افراد مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. برخی از افراد برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوست صورت را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر سعی می کنند پوست را جوان کرده و از پیری جلوگیری کنند. از دیگر کاربردهای پوست صورت می توان به پاکسازی، آبرسانی و ماساژ صورت اشاره کرد.
 
درمان پوست صورت چیست؟
راه هایی برای درمان پوست صورت وجود دارد که اگر این راه ها به درستی انجام شوند نتایج بهتری روی پوست خود خواهید دید. اولین قدم در انجام فیشور با مشاوره آغاز می شود. با مراجعه به متخصص پوست و مشاور زیبایی از نوع پوست خود و همچنین نیازهای مراقبت از پوست خود مطلع خواهید شد.
پس از آن برای پوست صورت و گردن شما هر مرحله از پاکسازی، آبرسانی، پاکسازی و پاکسازی انجام می شود و پوستی جدید، روشن و جوان ایجاد می کند.
مفید برای پوست صورت
از مزایای درمان صورت می توان به یکی از موارد زیر اشاره کرد:
لیفت و سفت کردن پوست
درمان گودی، سیاهی و پف زیر چشم
رنگ پوست صاف و یکدست.
دانه های سر سیاه، سر سیاه و منافذ باز را از بین ببرید
آسیب های پوستی را از بین می برد و گردش خون را بهبود می بخشد
پوست را از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد بشویید
جوانسازی، کاهش چین و چروک، التهاب و سفید شدن پوست
در یک جلسه به چندین هدف درمانی و مراقبت از پوست دست خواهید ی
افت.
ماساژ صورت باعث ایجاد احساس آرامش و کاهش استرس می شود.
انواع آرایش صورت
میلیون ها نوع آرایش صورت در جهان برای هر نوع پوست، مناسبت و گروه سنی وجود دارد. در حال حاضر استفاده از ال ای دی، کریستال نمک و .... رایج ترین روش ها برای انجام فیشال هستند. در حالت اولیه و معمولی از مواد به عنوان مرطوب کننده، سفید کننده و پاک کننده صورت استفاده می شود.
در برخی موارد خاص بسته به نوع و مشکل پوستی از درمان های دیگری مانند پارافین تراپی نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر مشکلاتی مانند آکنه و جوش دارید، می توانید از درمانگر بخواهید که در طول درمان از مواد خاصی برای تسکین پوست استفاده کند.
به طور مشابه، ضد پیری صورت به کاهش علائم قابل مشاهده پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، کک و مک، افتادگی و تیرگی کمک می کند. همچنین در روزهای خاص می توانید چندین بار از نت برگ اختصاصی برای درخشندگی پوست خود استفاده کنید.
 
هر یک از مراحل پوست صورت چگونه انجام می شود؟
همانطور که در بالا ذکر شد، هر مرحله از صورت شامل پاکسازی، لایه برداری، بازسازی، کلاژن، ماساژ صورت و پاکسازی است.
اما قبل از اینکه به معرفی روش های صورت بپردازیم باید بگوییم که متخصص زیبایی پوست صورت شما را معاینه می کند و نوع آن را مثلاً چرب، خشک، مختلط، حساس یا طبیعی مشخص می کند و بر اساس آن توصیه های لازم را به شما خواهد داد. با شناخت پوست صورت، متخصص متوجه می شود که کدام مواد برای فرد مناسب تر است.
معرفی و پاکسازی پوست صورت
شما باید یک ملحفه تمیز و تازه از آرایشگر خود بگیرید و به اتاق بروید تا برای آرایش صورت خود آماده شوید. پس از پوشاندن موهایتان با حوله یا هدبند، تکنسین شروع به تمیز کردن صورت شما از هرگونه آرایش یا آلودگی می کند. این کار با پدهای پنبه ای، دستمال مرطوب یا اسفنج های زیبایی انجام می شود.
صورت بخور
اکثر درمان های تخصصی صورت از دستگاهی استفاده می کنند که بخار داغ را مستقیماً به صورت شما هدایت می کند. به این ترتیب پوست آرام‌تر می‌شود و جوش‌های سرسیاه و سرسفید نیز نرم می‌شوند و کاهش وزن را آسان‌تر می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید، متخصص پوست نباید از مواد خوشبو کننده استفاده کند.
 
لایه برداری پوست
لایه برداری یکی دیگر از درمان های پوست صورت است که در آن از مواد مکانیکی یا شیمیایی استفاده می شود. لایه بردارهای مکانیکی بافت خاصی دارند که باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند. این نوع لایه برداری معمولا با استفاده از بخور انجام می شود.
لایه برداری شیمیایی حاوی آنزیم ها و اسیدهایی است که پیوندهای بین سلول های پوست را از بین می برد. همچنین ممکن است یک درمان آنزیمی خفیف در طول پاکسازی انجام شود.
لایه برداری شیمیایی قوی تر که غلظت آنها متفاوت است می تواند به عنوان یک درمان مستقل یا بخشی از صورت در نظر گرفته شود. استفاده از این نوع لایه بردار قوی معمولا برای جلوگیری از عوارض جانبی لایه برداری صورت به طور مداوم انجام نمی شود.
تخلیه جوش
در این مرحله به دلیل بخار شدن سطح پوست صورت نرم و لطیف خواهد بود. که می تواند به راحتی جوش های سر سیاه و سفید را از بین ببرد برای کسانی که پوست نازک یا حساس دارند، ممکن است انجام این کار دشوار باشد.
همچنین در صورتی که تخلیه جوش ها به درستی انجام نشود، موهای صورت پاره شده و یا رنگی در قسمت هایی از صورت ظاهر شده باشد باید به این نکته نیز توجه کنید.
چرم
برای اینکه پوست شما سریعتر روشن شود، موهای کوتاه نشده و پوست های پیر و مرده با کمک تیغ مخصوص از روی پوست پاک می شوند.
ماساژ صورت
برای ماساژ صورت، ضربه های کلاسیک خاصی در پوست صورت وجود دارد که باعث ایجاد لرزش می شود. ماساژ صورت باعث آرامش و تحریک پوست و ماهیچه های صورت می شود.
یک ماسک صورت
ماسک های صورت با توجه به نوع پوست مشتری (خشک، چرب، مختلط، حساس یا پیر) انتخاب می شوند. در طول انجام فیشال، آرایشگر باید در اتاق بماند و ماساژ پوست سر یا سایر خدمات را ارائه دهد.
لایه نهایی پوست
متخصص زیبایی از تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب (اگر روز است) روی پوست شما استفاده می کند.
عوارض صورت
خوبی از نظر این است که هیچ عارضه ای نخواهد داشت. فقط ممکن است
 
در چند ساعت اول بعد از بخار کردن صورت شما قرمز شود، این جای نگرانی نیست زیرا به سرعت از بین می رود.
علاوه بر این، باید بدانید که بهتر است برای پاکسازی صورت و سایر اقدامات با تجهیزات استریل شده با مراکز تخصصی معتبر تماس بگیرید. در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت یا حتی خشکی پوست صورت شوید.
 
هر چند وقت یکبار باید مراقبت از پوست انجام شود؟
پوست صورت برای هر فردی در زمان های مختلف مناسب است. این همه به نوع پوست شما بستگی دارد. در شرایط خوب و معمولی بهتر است هر ماه یک بار عمل صورت انجام شود. ماه زمان مناسبی برای بازسازی پوست است. خوب است سالی چهار بار و با تغییر فصول صورت درست کنید و پوست صورت را پاک کنید.
درمان صورت باید هر 2 ماه یکبار برای درمان آکنه و رفع جوش های سرسیاه و لکه های سفید تکرار شود.
 
توصیه های مهم بعد از درمان صورت
بعد از درمان صورت، نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید تا تاثیرات مثبت درمان صورت را روی پوست خود مشاهده کنید. هر یک از این درمان ها برای پوست های مختلف متفاوت است. این درمان ها همچنین به دلیل دگرگونی هایی که در هنگام انجام عمل صورت روی پوست ایجاد شده است تا به پوست فرصت بهبودی بدهد، اهمیت دارند. در ادامه به مراقبت های مهم پوست بعد از صورت می پردازیم:
 
شما نباید پوست خود را بعد از انجام عمل درمان کنید
البته بعد از مراقبت از صورت، جای جوش باقی می ماند. از زدن جوش ها خودداری کنید. زیرا این جوش ها آماده از بین رفتن نیستند و اگر بودند در مراحل صورت از زیر پوست پاک می شدند.
آرایش بعد از عمل صورت ممنوع است
لایه برداری و پاکسازی پوست باعث قرمز شدن پوست می شود. و برای پوشاندن این قرمزی می توانید از خامه یا پنکیک استفاده کنید. این کاملا اشتباه است. اجازه دهید پوست صورت شما به حالت اولیه خود بازگردد.
تفنگ عرق
پس از درمان صورت، با بدن برآمده و صورت عرق کرده در آنجا ننشینید. عرق پوست را لکه دار می کند. و از آنجایی که منافذ پوست هنوز باز است، این آلاینده ها به سرعت در پوست نفوذ کرده و نفوذ می کنند.
نور خورشید بسیار مضر است
پس از مراقبت از صورت، صورت نباید تا چند روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. زیرا پوست در این دوران آسیب پذیرتر است. به همین دلیل ما همیشه استفاده از ضد آفتاب را توصیه می کنیم.
بدون واکس صورت
تا یک هفته بعد از انجام عمل صورت، صورت را با موم یا لیزر اپیلاسیون نکنید زیرا باعث لایه برداری و سوزش و التهاب صورت می شود
هزینه درمان پوست صورت
فاکتورهای مختلفی در قیمت تمام شده صورت تاثیر می گذارد و قیمت ها با توجه به هر یک از این عوامل متفاوت است. هر یک از عوامل زیر یکی از عواملی است که بر هزینه لایه برداری پوست تأثیر می گذارد:
ارائه انواع خدمات در کلینیک های تخصصی زیبایی
اسپا توچال، هتل توچال لان
استفاده از ماسک ها و سرم های مخصوص برندهای مختلف.
 
برای درمان پوست صورت به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟
در ایران، به خصوص در تهران، کلینیک های زیبایی بسیاری وجود دارد که به ارائه خدمات زیبایی صورت، به خصوص پوست صورت می پردازند. بهتر است به دنبال کلینیک های زیبایی معتبر باشید تا خدمات بهداشتی و معتبر به شما ارائه دهند و همچنین متخصصین پوست برای داشتن دانش کافی و مناسب در مورد مراقبت از پوست باشند.
یکی از کلینیک های معروف تهران، کلینیک قراب، یک مرکز تخصصی پوست و زیبایی است که خدمات زیبایی بسیاری را ارائه می دهد و پوست صورت یکی از عملکردهای این مجموعه است.
از دیگر فعالیت های مرکز تخصصی پوست و زیبایی کلینیک غرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بوتاکس
توهین به مقدسات
تزریق و پرکردن ژل
تیا پلاسما
لیزر موهای زائد
microagujas
و...
این کلینیک در سال 1394 توسط دکتر دکتر تاسیس شد. علی مخبر و کلیه خدمات توسط مجرب ترین متخصصین زیبایی کشور با رعایت اصول اخلاقی و حفظ حریم شخصی مراجعین طبق استانداردهای بین المللی انجام می شود.