کاربرد پلی اورتان چیست و چه قیمتی است؟

مواد پلی اورتان نوعی از مواد پلاستیکی صنعتی است که امروزه در ساخت و ساز بسیار محبوب است و هر کدام به دلیل کاربرد خاص خود شناخته شده اند. استفاده از این ماده در صنعت پزشکی همواره مورد توجه بوده و به همین دلیل در مقادیر قابل توجهی تولید می شود. ویژگی های بسیاری در ساختار هر یک از این مواد وجود دارد که کاربرد آنها را در بخش های مختلف صنعتی افزایش داده است.

ماهیت پلی اورتان

این ماده نوعی فوم متراکم است که با قابلیت تغییر شکل تولید می شود. تراکم بالای این مواد یکی از ویژگی های فنی آنهاست. هر یک از این مواد به اشکال مختلف قالب گیری می شوند و به روش های مختلفی ساخته می شوند. بنابراین در هر محیط صنعتی قابل استفاده است.

انواع کاربردهای پلی یورتان در صنعت

عملکرد این ماده در زمینه های مختلف صنعتی مورد توجه بازار بین المللی قرار گرفته است. این مواد به اشکال مختلف در دسترس هستند. و هر فرم به صورت شخصی خرید و فروش می شود. در زیر می توانید برخی از کاربردهای صنعتی کلیدی را مشاهده کنید:

  • ساخت انواع براق کننده های پلی اورتان
  • اجرای انواع پوشش های پلی یورتان
  • تولید چسب پلی یورتان صنعتی
  • رزین پلی اورتان
  • انواع الاستومرهای پلی اورتان
  • فوم های سخت
  • مواد ترموپلاستیک
  • تولید انواع کانال پلی یورتان

استفاده از مواد پلی اورتان در صنعت ساختمان

پلی یورتان به عنوان ماده اولیه در صنعت ساختمان استفاده می شود و در این بخش کاربردهای زیادی دارد. از جمله کاربردهای آن می توان به ساخت و ساخت پنجره های عایق که مانع از نفوذ گرما و صدا به محیط می شود اشاره کرد. سیستم های پلی یورتان دو عملکرد را در ساخت پنجره های ساختمان انجام می دهند. این مواد آب بندی کامل پنجره را تشکیل می دهند و استحکام پنجره را افزایش می دهند. همچنین در نظر گرفته شده است که از این مواد برای پوشش استخر استفاده شود. در این قسمت از الاستومرهای پلی اورتان مختلفی برای ایجاد غشای پیوسته و افزایش کیفیت و کارایی استخر استفاده می شود. استفاده از پلی اورتان در صنعت چسب مورد توجه است. مواد پلی اورتان، فلزات، پلاستیک و غیره از آن برای ساخت چسب های مخصوص استفاده می شود انواع تیرهای چوبی، قاب های تزئینی، پانل های تزئینی، قالب گیری و ... در صنعت طراحی معماری و ساختمان. همچنین از مواد پلی اورتان ساخته شده است.

استفاده از مواد پلی اورتان در کشتی سازی

کاربرد این مواد در کشتی سازی نیز مورد توجه قرار گرفت. ساخت انواع اتصالات کشتی از این مواد بسیار رایج است. از این میان می توان به استفاده از کانال های پلی یورتان در تکمیل قطعات نصب کشتی ها اشاره کرد. با کمک این ماده می توان به راحتی به ارتفاع کشتی و عایق بندی کامل دست یافت. این مواد صنعتی در بدنه کشتی ها استفاده می شوند و پوششی با کیفیت و مقاوم در این قسمت تشکیل می دهند. به این ترتیب با کمک مواد پلی یورتان هیچ آسیبی به کیفیت و ساختار بدنه وارد نمی شود. از این ماده در ساخت فروشگاه های کشتی نیز استفاده می شود. رفتار حرارتی مطلوب این سیستم ها یکی از مزایای استفاده از آنها در کشتی سازی است. به دلیل خاصیت انتقال حرارت کم، استفاده از این مواد در صنعت کشتی سازی رو به افزایش است. استفاده در خشک کردن قایق نیز برای عایق کاری قایق بسیار رایج شده است. به این ترتیب کیفیت هر نوع چنین تجهیزاتی تضمین می شود.

آشنایی با کانال پلی اورتان

در بین انواع مواد پلی یورتان ساخت و آماده سازی کانال های از پیش ساخته شده بسیار حائز اهمیت است. این کانال ها برای صنایع ساختمانی و ساختمانی با ویژگی های خاصی ساخته می شوند. مواد پلی یورتان به ساخت این کانال ها کیفیت می بخشد و کارایی را در پروژه های صنعتی و تاسیساتی افزایش می دهد. استفاده از این کانال ها خطر واکنش های مختلف را به همراه ندارد. هیچ محدودیتی برای استفاده صنعتی از این کانال ها وجود ندارد و برای انسان و محیط زیست بی ضرر هستند. این کانال ها در مدت زمان بسیار کوتاهی ایجاد و ایجاد خواهند شد. و در راحت ترین مکان نصب می شود این ماده با انعطاف پذیری بالایی ساخته شده است. مقاومت در برابر سایش بالا همیشه مورد توجه بوده است. مقاومت بالا در برابر انواع سوخت، روغن و ... همواره مورد توجه صنعتگران این بخش بوده است. قیمت این سازه ها با در نظر گرفتن عوامل مختلفی تعیین می شود. ضمن تعیین قیمت تمام شده هر کدام به نوع، مدل و دسته بندی این محصولات توجه می شود. استفاده از این سازه ها به جای کانال های گالوانیزه قدیمی نیز رواج یافته و جایگزین این ماده قدیمی در بخش صنعتی شده است.