انواع کاربرد پلی اورتان در صنعت ساختمان سازی

مواد پلی یورتان نوعی پلاستیک صنعتی است که امروزه در صنعت ساختمان سازی بسیار پرطرفدار است و هر کدام به دلیل کاربردهای خاص خود شناخته شده اند. کاربردهای این ماده در صنعت پزشکی همیشه جالب بوده و به همین دلیل در حجم قابل توجهی تولید می شوند. ویژگی های بسیاری در ساختار هر یک از این مواد وجود دارد که کاربرد آنها را در زمینه های مختلف صنعتی افزایش داده است.

خواص پلی اورتان

این ماده در واقع نوعی فوم قالبی است که با قابلیت تغییر شکل ساخته می شود. کیفیت بالای این مواد نیز از ویژگی های فنی آنهاست. هر یک از این مواد به اشکال مختلف ریخته می شوند و به روش های مختلفی ساخته می شوند. به این ترتیب استفاده از آن در تمامی شرایط صنعتی امکان پذیر خواهد بود.

انواع کاربرد پلی اورتان در صنعت

عملکرد این ماده در بخش های مختلف صنعتی در بازار بین المللی پذیرفته شده است این مواد به اشکال مختلف به فروش می رسند و هر فرم جداگانه خریداری می شود. در زیر می توانید برخی از کاربردهای صنعتی کلیدی را مشاهده کنید: تولید انواع پولیش با پلی اورتان تولید انواع پلی اورتان تولید چسب های پلی یورتان صنعتی رزین های پلی اورتان انواع الاستومرهای پلی اورتان فوم های سخت مواد ترموپلاستیک  

استفاده از مواد پلی یورتان در صنعت ساختمان

مواد اولیه پلی یورتان در صنعت ساختمان استفاده می شود و در این زمینه کاربردهای زیادی دارد. از جمله مصارف آن می توان به ساخت و تولید پنجره های عایق که مانع از نفوذ گرما و صدا به محیط می شود اشاره کرد. سیستم های پلی اورتان عملکرد دوگانه ای را برای ساخت پنجره های ساختمان ارائه می دهند. این ماده به طور کامل پنجره را آب بندی کرده و استحکام پنجره را افزایش می دهد. استفاده از این مواد برای پوشش استخرها نیز مورد توجه قرار گرفته است. انواع مختلفی از الاستومرهای پلی اورتان در این زمینه برای ایجاد غشاهای پیوسته و بهبود کیفیت و کارایی استخر استفاده می شود. استفاده از پلی یورتان ها در صنعت چسب نیز مورد توجه است. از مواد پلی اورتان برای ساخت چسب های مخصوص فلزات، پلاستیک ها و غیره استفاده می شود. در صنعت ساخت و ساز و طراحی معماری، انواع تیرهای چوبی، قاب های تزئینی، پانل های تزئینی، قالب گیری و ... با استفاده از مواد پلی یورتان ساخته می شود.

کاربرد مواد پلی یورتان در صنعت کشتی سازی

استفاده از این مواد در زمینه کشتی سازی نیز مورد توجه قرار گرفت. استفاده از این مواد برای ساخت انواع تجهیزات مورد استفاده در قایق ها بسیار رایج است. از جمله کانال پلی اورتان برای تکمیل قطعات نصب قایق ها می باشد. با استفاده از این ماده می توان عایق کامل ظرف را به راحتی انجام داد. این مواد صنعتی در صنعت کشتی سازی کاربرد دارند و پوشش هایی با کیفیت و بادوام ارائه می دهند. بنابراین، با کمک مواد پلی یورتان هیچ آسیبی به کیفیت و ساختار بدنه کشتی وارد نمی شود. از این ماده در ساخت فروشگاه های کشتی نیز استفاده می شود رفتار حرارتی مطلوب این سیستم ها یکی از مزایای استفاده از آنها در کشتی سازی است استفاده از این مواد در صنعت کشتی سازی به دلیل خاصیت انتقال حرارت کم آنها افزایش یافته است استفاده از آنها در ساخت قایق نیز برای عایق کاری قایق بسیار رایج شده است بنابراین، کیفیت انواع تجهیزات تضمین می شود

آشنایی با کانال پلی اورتان

ساخت و آماده سازی کانال های پلی یورتان در بین انواع مواد پلی یورتان بسیار حائز اهمیت است این کانال ها که در زمینه ساخت و ساز و عمران موثر هستند با ویژگی های خاصی ساخته می شوند مواد پلی یورتان به ساختار این کانال ها کیفیت می بخشد و کارایی آنها را در پروژه های صنعتی و تاسیساتی افزایش می دهد. با استفاده از این کانال ها خطر واکنش های مختلف وجود ندارد استفاده از این مسیرها به مناطق صنعتی محدود نمی شود و آسیبی به مردم و محیط زیست وارد نمی کند. تولید و ساخت این کانال ها در مدت زمان کوتاهی صورت می گیرد و به راحتی در مکان های مورد نظر نصب می شود. این مواد با انعطاف پذیری استثنایی تولید می شوند. لباس آنها همیشه بسیار پوشیدنی در نظر گرفته شده است. سوخت مقاومت بالا در برابر انواع روغن ها و غیره همواره مورد توجه صنعتگران این حوزه بوده است. قیمت این سازه ها با در نظر گرفتن عوامل مختلفی تعیین می شود. در تعیین قیمت تمام شده هر کدام، نوع، مدل و دسته بندی این محصولات در نظر گرفته می شود. استفاده از این سازه ها به جای کانال های گالوانیزه قدیمی نیز رواج یافته و جایگزین این ماده قدیمی در مناطق صنعتی شده است.

ماده اولیه پلی اورتان چیست؟

تا اینجا ما توضیح مختصری در مورد ماهیت مواد پلی اورتان و کاربردهای تجاری آنها داریم. اما فرآیند ساخت و تهیه این چیزها نیز دشوار است. و ما باید به این عادت کنیم. پلی اورتان یک ماده شیمیایی خاص است که از ترکیب پلیون و ایزوسیانات به دست می آید. پلی ال های مورد استفاده در تولید این مواد نوعی ماده چسبناک هستند که با استفاده از هیدروژن و اکسیژن تولید می شوند. در این فرآیند تولید از عوامل مختلفی استفاده می شود. از جمله می توان به عامل دمنده در پلی یورتان اشاره کرد که در ساخت مواد پلی یورتان سخت نقش فرعی دارد. در قسمت زیر از عوامل فعال استفاده شده است که می توان به آمین های نوع سوم اشاره کرد. در قسمت بعدی از تثبیت کننده های فوم برای کمک به تکمیل این فرآیند تولید استفاده می شود. در مرحله بعد جهت دیرگیرهای شعله در فرآیند تولید است و در این فرآیند از پلی الهال هالوژنه نیز استفاده می کنند. در این گزارش با کاربرد پلی یورتان در صنعت آشنا شده و برخی از ویژگی ها و مزایای استفاده از این ماده در صنایع امروزی را بررسی کرده ایم. استفاده از مواد پلی اورتان هر روز در حال افزایش است. این مواد فوم انعطاف پذیر کیفیت خود را هر روز در زمینه های مختلف ثابت می کنند. استفاده از این مواد در ساخت و ساز، کشتی سازی، خودروسازی، تاسیسات و غیره. اهمیت تولید آنها را در زمینه های مختلف افزایش داد. از جمله مهم ترین سازه های ساخته شده از این مواد می توان به انواع کانال پلی یورتان اشاره کرد که از نیازهای اساسی ساختمان های امروزی می باشد. در قسمت هایی از این مقاله به تاثیرگذاری این کانال ها نیز اشاره شده است.