سورتمه توچال یکی از مهیجترین تفریحات بام تهران و یکی از طولانیترین پیستهای سورتمه ایران است که قابلیت جابهجایی 250 نفر در ساعت را دارد. البته قابلیت جدید و نوآورانهای که به این پاساژ اضافه شده است، خرید آنلاین از فروشگاههای آن است. در ایوان اشراق با آن معماری بینظیرش میتوانید از فروشگاههای خاص با برندهای معروف داخلی و خارجی ببینید که درخشش طلایی آن جلوهای ویژه به طراحی داخلی بازار بخشیده است. یکی دیگر از بخشهایی که میتوانید نمود این نگاه فرهنگگرایانه را در آن ببینید، پردیس سینمایی ایران مال است. همانطور که گفته شد بازار بزرگ ایران از جاهای دیدنی تهران در گروه یکی از ۵ مال بزرگ جهان قرار دارد. این پارک یکی از پارکهای جنگلی و از جمله جاهای دیدنی شهر تهران بوده که در تپههای عباسآباد قرار دارد. پاساژ و یا همان مجتمع تجاری میلاد نور شهرک غرب یکی از مراکز خرید تهران است که شامل ۳۲۶ واحد بوده که برترین مجتمع تجاری تهران و از برترین مجتمع های تجاری ایران تلقی می شود. به خاطر داشته باشید برای خرید لوازم و مبلمان خانگی به یکی از طبقات G0، G1 یا G2 (تیمچه حاج علیاکبر) بروید. پس اگر قصد درخواست تاکسی را دارید، پرواز خود را به مهرآباد انجام دهید که راحتتر باشید. البته بهتر است بدانید که فاصله فرودگاه امام خمینی تا بازار بسیار بیشتر از فرودگاه مهرآباد است.

باغ پرندگان تهران کجاست: هزینه بازدید، آدرس و امکانات - مجله علی بابا موزه آبگینه، موزه تخصصی شیشه و سفال است. • برخی نیز معتقدند نخستین موزه رسمی کشور نیز در این مکان پایهگذاری شده است. در حقیقت غذای ملل مختلف در فضایی با معماری الهامگرفته شده از همان کشور در این رستوران عرضه میشود. اگر میخواهید یک کتابخانه مجلل یا بهتر است بگوییم افسانهای را ببینید، کافی است سری به کتابخانه بازار بزرگ ایران یا همان ایران مال بزنید که با نامهای باغ کتاب ایران یا کتابخانه جندی شاپور هم شناخته میشود. اگر میخواهید کتابخانهای مجلل یا افسانهای را ببینید، کافی است سری به کتابخانه بازار بزرگ ایران بزنید که به آن باغ کتاب ایران و کتابخانه جندی شاپور هم گفته میشود. همچنین شما میتوانید با استفاده از تاکسیهای خود ایران مال یا تاکسیهای اینترنتی بدون هیچ دردسری به یکی از بهترین بازارهای جهان بروید. اگر از آن دسته افرادیاید که به سلامت و زیبایی پوستوموی خود اهمیت میدهید و دنبال مرکز خریدی معتبرید که کالاهای باکیفیت را از برندهای اصلی به شما ارائه دهد، قطعا ایران مال نظرتان را جلب میکند. ویژگیهای این کتابخانه همچون درنظر گرفتن فروشگاهی برای عرضه کتابهای داخلی و خارجی، رونمایی و ارائه کتابهای نفیس و طراحی بیمثال این فضا را بر سر زبانها انداخته است. ویژگیهای این کتابخانه همچون درنظرگرفتن فروشگاهی برای عرضه کتابهای داخلی و خارجی، رونمایی و ارائه کتابهای نفیس و طراحی بیمثال این فضا را بر سر زبانها انداخته است. ایران مال فکر همه سلیقهها و نیازها را در ارائه خدمات و مراکز خرید خود کرده است، به همین دلیل کسی نیست که از این بازار دست خالی بیرون بیاید.

این فروشگاهها، نمایندگی برندهای مختلف لوازم دیجیتالی هستند که با ارائه محصولات متنوع داخلی و خارجی، گزینههای متعددی برای خرید به شما پیشنهاد میدهند. شما میتوانید با خودروی شخصی به آنجا بروید یا از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو یا تاکسی استفاده کنید. خوب است بدانید در همین طبقه، محصولات فرهنگی و تفریحی مانند ابزارآلات موسیقی، انتشارات، اسباب بازی کودکان و لوازم سرگرمی بزرگسالان عرضه میشود. یکی از شگفتانگیزترین بخشهای بازار بزرگ ایران برای سرگرمی خانوادهها و کودکان شهربازی ایران مال است. تالار آیینه یکی از بخشهای دیدنی بازارچه سنتی محسوب میشود که مخصوص پذیرایی از مهمانان ویژه است. اگر شما هم تهرانی نیستید و هدفتان از سفر به تهران تفریح و بازدید از جاهای دیدنی تهران یا حتی ملاقاتهای کاری است، بهترین گزینه برای اقامت شما، هتل ایران مال است. در این مطلب سعی شد تمامی موارد و امکانات بام تهران به همراه نحوه ی دسترسی و ساعت بازدید برای شما بیان شود. یکی دیگر از موارد شکمگردی در دربند، سفره خانه است که خصوصا در میان جوانان طرفداران زیادی هم دارد. موزه و خانه مقدم در آغاز، عمارتی بزرگ و مجلل و محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب منصبان مشهور دربار قاجاریه بوده که بعدها در اختیار محسن مقدم، استاد باستان شناسی دانشگاه تهران، قرار می گیرد. باغ و موزه مقدم تهران که به خانه مقدم نیز معروف است درست در میدان امام خمینی شهر تهران قرار دارد. در سال ۱۳۵۱ ه.ش، زنده یاد استاد مقدم با توجه به علاقه وافرش به علم، تاریخ و هنر، خانه پدری خود را به همراه آثار نفیس گردآوری شده وقف دانشگاه تهران نمود. دیوار شربت خانه با تنگبری و نقاشی تزیین شده است و سقف آن با آیینهکاری و گچبری با نقشهای اسلیمی و ختایی. البته پیشرفت کشور هند و تبدیل شدن آن به یکی از هشت کشور بزرگ صنعتی و اقتصادی با زبان انگلیسی که بازمانده استعمار انگلیس است، ارتباط ویژهای ندارد.

کاخ گلستان تهران، مجموعهای بزرگ از آثار و بناهای تاریخی در پایتخت کشور است که محیطی جذاب و پر از نقش و نگارهای زیبا دارد. همین اتفاق سبب شد تا کاخ زیبای گلستان اهمیت فراوانی داشته باشد. وجود تجهیزاتی همچون آب نماهای متعدد و برج های آتش سبب ایجاد لحظات شاد و مفرحی برای کودکان و بزرگسالان در این پارک شده است. میرسد. بازار بزرگ ایران جایی است که دنیایی از همه زیورآلات مخصوص خانمها، آقایان و حتی کودکان را گرد هم آورده است تا نیاز قشر کثیری از مراجعهکنندگان را برطرف کند. درهای چوبی این تالار هم یکی دیگر از زیباییهای آن است. تالار الماس ایران مال را میتوان به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ مهندسی کشور در نظر گرفت. سالن نمایش اختصاصی این مجموعه بههمراه تجهیزات نمایشی، نورپردازی و امنیتی پیشرفتهاش، آن را به یک قطب هنری برای کشور تبدیل کرده است. در نمایشگاه آثار هنری ایران مال فضاهای نمایشی، کارگاههای آموزشی، محل برگزاری حراج و… آثار مدرن این هنرمند که مرکب از اشکال هندسی، آینهکاری، و نقشمایهها و نقاشی پشت شیشه هستند، در بهنامترین مراکز هنری جهان، موزههای متروپولیتن و گوگنهام نیویورک، و موزه هنر مدرن نمایش داده شده است. نمایشگاه آثار هنری بازار بزرگ ایران در فضایی فاخر و هشت هزار مترمربعی همه امکانات لازم برای برپایی یک گالری مدرن را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است برای ساخت این بخش از بازار از تالار مجلس الهام گرفته شده و برای ساخت آن از بیشتر از یک میلیون آینه استفاده کردهاند. در بین بازارهای قدیمی تهران، چهره ی اولیه بازار تجریش به مرور زمان با تغییرات بسیار زیادی مواجه شده است و می توان گفت هیچ شباهتی با گذشته خود ندارد. به همین خاطر به عنوان موزه از این بنای تاریخی استفاده می شود ، تا مردم با بررسی اشیاء و وسائل آن پی به احوالات مردم در گذشته ببرند . موزه دکتر حسابی نیز در جنوب شرقی موزه سینمای ایران واقع شده است و بعد از خروج از باغ فردوس فقط با ۵ دقیقه رانندگی، با پشتسرگذاشتن مسافتی ۱٫۶کیلومتری به این موزه خواهید رسید. تنوع گونههای درخت و نیز تغییر رنگ برگ درختان جلوهای زیبا به این پارک میدهند. کاشیکاری و گچبری مسجد با چهار رنگ محشر فیروزهای، لاجوردی، سفید و آجری کار شده است که شکوه و جلالش چشم هر بینندهای را به خود خیره میکند. همچنین گفته میشود طراحی این مسجد از مسجد النبی الهامگرفته شده است. دیگر اثر بسیار مشهور او در تهران، بنای تئاتر شهر است که در میان هنریهای تهران زبانزد است. او بوستان را بهصورت شیبدار ساخت تا شبیه جنگل باشد؛ همچنین از درختهایی مانند عرعر و چنار در ساخت پارک استفاده کرد، زیرا این درختان به آب زیادی نیاز ندارند.

ولی اکنون 3200 نسخه خطی نفیس مانند شاهنامه بایسنقری و هزار و یک شب در این کتابخانه نگهداری میشود. این فرش نفیس ۱۲۶ مترمربع مساحت دارد. کافه سینما، بخش کمنظیر دیگر مجموعه سینمایی بازار بزرگ ایران است که در فضایی به مساحت ۸۵۰ مترمربع و در شرق بازار سنتی کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی قرار دارد. ایران مال هم از این قاعده مستثنی نیست و با چند فروشگاه محصولات فرهنگی مثل شهر کتاب، سرای فیروزه، سرای عقیق و انتشاراتی مختلف کامل شده است. مرکز خرید بدون محصولات فرهنگی و تفریحی کامل نمیشود. اگر به فکر خرید کیف، کفش و محصولات چرمی هستید، مراکز خرید ایران مال جزو بهترین مراکز خرید تهران هستند. این جا یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران بوده و ارائهدهنده گروههای متنوع کالایی و خدمات است که برای دسترسی راحتتر، هریک از طبقات آن، به یک صنف اختصاص داده شده است. با اینکه بازار بزرگ ایران را در یکی از دورترین بخشهای تهران ساختهاند؛ اما با گذشت زمان دسترسیهای مناسبی با مترو و خطوط تاکسی و اتوبوس به آن دادهاند. این مرکز خرید به تازگی افتتاح شده و بخش بزرگی از آن را به فروشگاههای زنجیرهای هایپر اختصاص دادهاند. این تالار با الهام از زوایای درخشنده الماس، فضایی متفاوت و لوکس برای خاصتر نشان دادن فروشگاههای این بخش از ایران مال ایجاد کرده است.

اگر سری به طبقه G0 بازار بزرگ ایران بزنید، فروشگاههای کالاهای دیجیتال را میبینید. اکثر این فروشگاهها را میتوانید در طبقات G3 و G0 پیدا کنید. هستید، کافی است سری به طبقات G0 و G1 ایران مال بزنید. تهرانی ها به ویژه افرادی که سن و سالی از آن ها گذشته است با این بازار سرپوشیده و قدیمی خاطره های زیادی دارند و از وقتی یادشان می آید این بازار محل تجمع و خرید بوده است. چون به سال 1318 ه.ق در زمان سلطنت مظفرالدین شاه در بنیاد ساختمان تالار شکستی افتاده بود در ساختمان آن تعمیرات فراوانی کرده بر تزئینات و شکوهش افزودند و این موضوع از مضمون اشعار کتیبه سنگی بیضی شکل که در جبهه نمای تالار حک و نصب گردیده است بدست می آید. کاخ شمسالعماره در ضلع جنوبی کاخ گلستان واقع شده است و دارای تزئینات زیبا و مجلل است. تالار اصلی این بنا دارای تزئینات بسیاری مانند آینهکاری، گچبری، منبت و نقاشی روی دیوارها، سقف و ستونها است. امکانات رفاهی این بازار مانند کتابخانه، شهربازی، سینما و رستورانهایش هم که زیبایی و شکوه خود را دارد. این مکان یکی از بیست و سه مکان تاریخی در محله ارگ - پامنار تهران میباشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند بیمارستان سیدالشهدا، تالار الماس، شمس العماره و بازار رضا و همچنین تخت مرمر، خلوت کریم خانی، سازمان امور مالیاتی کل کشور، کافه گلستان و ساختمان شماره 2 قوه قضاییه قرار گرفته است. برای اهالی سعادت آباد تهران، یکی از مراکز لاکچری گردی، مرکز خرید آرن سعادت آباد است که اخیرا راه اندازی شده است. مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد از موزهها و بخشهای مختلفی تشکیل شده است که برای بازدید از قسمتهای مختلف باید بلیط مربوط به هر بخش رابه صورت جداگانه تهیه کنید. بیشک بهراحتی و متناسب با سلیقه خود میتوانید خریدتان را نهایی کنید.

همچنین این فضا با گلستانی از تاروپود و ذوق و سلیقه هنرمندان نیشابوری مزین شده است. چگونه با مترو به موزه ملی ایران برویم؟ با اوصافی که گفته شد بازدید از باغ موزه نگارستان خالی از لطف نیست و برای راهی شدن به سوی تهران می توانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید و بلیط مورد نظر خود را تهیه نمایید. بنابراین بهتر است همانند پارک ساعی در سفر به تهران از این بوستان نیز استفاده نمایید. حوضخانه تالار عاج در دوره ناصری بنا شد و پس از بازگشت ناصرالدین شاه از سفر اول فرنگستان تغییراتی عمده در این عمارت داده شده است، این تغییرات بیشتر در جهت هماهنگ کردن نمای بیرونی تالار عاج با بناهای جدید الاحداث سلام و آینه انجام گرفت. البته در داخل باغ بسیار زیبا و با شکوه آن، یک عمارت بزرگ و زیبا هم قرار دارد که زیبایی این مکان دیدنی را چند برابر کرده است. میز و صندلیهای موجود در این بخش هم ظاهری کلاسیک دارد که با سایر المانهای دکوراسیون همخوانی دارد. برای رسیدن به این بازار با استفاده از مترو باید در ایستگاه ایران خودرو از مترو خارج شوید. از این حوضچه آبی خارج میشود که در نهایت توسط یک جوی باریک به داخل یک استخر جریان مییابد. همشهری آنلاین: این تازه اول ماجراست؛ از این پس شوشتریها بیش از ۱۰۰ سازه آبی بر سر راه کارون تدارک دیدهاند. از آن اتاقها میتوان به سینمای اختصاصی، اتاق غذاخوری، سالن پذیرایی، اتاق انتظار و راهروهای فرعی و همچنین تالار آبی اشاره کرد. اتاق جلسات، آمفیتئاتر، سالن ضیافت، رستورانهای ایتالیایی و آرژانتینی و شرقی و ایرانی، کافیشاپهای مدرن، سالنهای ماساژ، مراکز آبدرمانی، ۲ استخر برای بانوان و آقایان، سونا و جکوزی، حمام ترکی و سالنهای زیبایی تنها بخشی از امکانات رفاهی است که در هتل ۵ ستاره ایران مال برای گردشگران ایرانی و خارجی در نظر گرفته شده است.

بخشی پر از درختان و گیاهان اصیل ایرانی که با استفاده از سیستمهای پیشرفته رشد میکنند. آبنمای موزیکال ایران مال که با نام آبنوا شناخته میشود، یک آبنمای پیشرفته مجهز به آخرین تکنولوژی نورپردازی است که شبها جلوه اصلی خودش را به گردشگران نشان میدهد. در کنار تله سیژ، سورتمه دربند هم باعث هیجان انگیز تر شدن گردش شما می شود و میتوانید با رفتن به پارک گلابدره از این سورتمه استفاده کنید. شما در این بازار میتوانید از مبلمان و فرش گرفته تا لوستر و تزیینات منزل یا حتی کالای خواب را ببینید. از مساجد مشهور بازار میتوان مسجد خان یا صاحب الزمان، مسجد سیدالشهدا و مسجد اعظم را نام برد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسجد صاحب الزمان در محله دربند تهران با قدمت 200 ساله اش؛ خبر از قدمت این محله قدیمی تهران می دهد. با نام قصرِ ملکه مشخّص شدهاست. در تاریخ 21 فروردین ماه سال 1344 هجری شمسی، درست زمانی که محمدرضاشاه مقابل سرسرای کاخ در حال پیاده شدن از خودروی خود بود، یکی از سربازان وظیفه که رضا شمس آبادی نام داشت به همراه یکی از اعضای گارد سلطنتی وی را به رگبار بست. میگویند رضا شاه دوست داشته کاخ مرمر را به کاخ سعدآباد وصل کند. دسترسی به کاخ سعدآباد با استفاده از مترو: اگر قصد دارید که با استفاده از مترو به کاخ سعدآباد بروید، سوار خط ۱ (کهریزک - تجریش) شوید و در ایستگاه تجریش از مترو پیاده شوید. علت نامیده شدن کاخ گلستان به این نام، قرار گرفتن و محصور شدن در باغ و گلستانی بوده است. این فروشگاهها فرصتی است تا بتوانید بین قفسهها قدم بزنید و کتاب یا محصول هنری موردعلاقه خود را پیدا کنید. اینجا جایی است که ساعتها یا حتی روزها میتواند زمان شما را پر کند، بدون آنکه حوصلهتان سر برود. در این مجموعه هنری تاریخی شما می توانید عصری دل انگیز را در کنار خانواده و دوستان داشته باشید.