بعد از گذشتن از بازار رامسر، در جهت جنوب رامسر باید حرکت کنید تا در نهایت بعد از طی حدود ۲۷ کیلومتر به این روستای زیبا برسید. چمخاله دومین شهر پرمخاطب استان گیلان است که در 10کیلومتری شهر لنگرود قرار دارد. چمخاله پس از انزلی به عنوان دومین قطب توریستی و گردشگر پذیر استان گیلان با دارا بودن ساحلی فعال و پویا همواره میزبان سیل عظیمی از جمعیت است که اغلب مردم مهماننواز و خونگرم این خطه به شغل کشاورزی و صیادی مشغول هستند که معروفترین سوغات چمخاله و محصول کشاورزی آنها برنج و هندوانه است، هم اکنون این شهر توریستی با بیش از پنج هتل و چندین اقامتگاه و مهمان پذیر میزبان گردشگران داخلی و خارجیای می باشد که برای گذراندن تعطیلات خود به این مناطق سفر می کنند. این شاخه رودخانه از طریق دو آبشار مجاور از ارتفاع 15 متر به داخل محوطه حوضچه مانند که در محل ریزش ایجاد شده می ریزد. آبشارهای شیرآباد گلستان دارای ارتفاع های متعددی هستند که بزرگترین آنها با 25 متر ارتفاع دارای دو حوضچه می باشد که حوضچه اول 40 متر و دومی تا 90 متر عمق دارد. همچنین می خواهیم نگاهی به مرداب چمخاله و سوغات چمخاله بیاندازیم. اگر ساکن تهران هستید و قصد سفر به چمخاله را دارید باید بدانید که مسیری 5 ساعته و به طور 380 کیلومتر در انتظار شما است، از آنجایی که این منطقه بسیار خوش آب و هوا به تهران نزدیک می باشد همواره شاهد سیل عظیمی از جمعیت در تعطیلات و در ایام نوروز خواهیم بود که برای گذراندن تعطیلات و ثبت خوشی های خود به این منطقه سفر می کنند. اگر از مسیر شاهرود و گرگان حرکت کنیم علاوه بر تماشای مناظر بینظیر جاده و طبیعت بکر استان گلستان امکان تماشای آبشار لوه را اجاره ون برای شمال با راننده نیز خواهیم داشت. اگر می خواهید بدانید از انزلی چطور می توانید خودتان را به چمخاله برسانید باید خدمتتان عرض کنیم که در نقشه زیر می توانید نزدیک ترین مسیر را مشاهده و انتخاب کنید.

free download کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور وجود دارد که در ایام نوروز با زیبایی منحصر به فرد خود می تواند تجربهای مثال زدنی را برای گردشگران فراهم کند. تجربة لحظاتی ناب در جزیره ای که اطرافش دیدنی های بی نظیر و رؤیایی است، برای هر گردشگری جذاب است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سد لار در سال 1361 در استان مازندران و در فاصله 75 کیلومتری از تهران و 100 کیلومتری شهر آمل احداث شده است. وقتی که در مسیر جاده هراز به آمل رسیدید، کافی است مسیر رو به شمال را تا محمودآباد ادامه دهید و از محمود آباد به سمت غرب و شهرستان نور حرکت کنید. یک تفریح آبی هیجان انگیز که در برخی سواحل کشور وجود دارد شاتل سواری است. مقصود سفر ما، بهشتی زیبا، سرسبز و غرق در ابرهای سپید، موسوم به ییلاق جواهر دشت» بود. روستای فیلبند، مرتفع ترین روستای استان مازندران با حدود 2300 ارتفاع از سطح دریا، همچون بهشتی بر فراز ابرهای مازندران قرار دارد. قلعه گرماور در نزدکی روستایی با همین نام بر فراز کوهی بلند و صخرهای قرار دارد. با طبیعتی بکر و زیبا، مازیچال یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران و مقاصد طبیعتگردی در شمال کشور است. اما تنها ساحل چمخاله پایان ماجرا نمی باشد و هر توریست و گردشگری با گشت و گذار در اطراف ساحل و رسیدن به طبیعتی بسیار سرسبز و منحصر به فرد می تواند لذت تفریح خود را دو چندان کند، همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره نمودیم. آلاچیق های سرپوشیده و سر باز، استراحتگاه خوبی برای گردشگران می باشد که در مسیر پل، نفسی تازه کنند و به ادامه راه بپردازند.

و البته که امتحان کردن غذاهای محلی مازندران میتواند سفر جذابتری برای شما بسازد. برخی ها این وسوسه را به جان می خرند و آب بازی در این آبشار را امتحان می کنند اما از آنجا که عمق آب کاملاً نامشخص است و از وجود سنگ های تیز داخل آب بی خبر هستیم توصیه می شود این کار را انجام ندهید. تفریحات آبی متنوعی در ساحل چمخاله وجود دارد، می توانید آن ها را امتحان کنید. مسیر اول: مسیر جادة کناره از شرق به غرب و بعد از پشت سر گذاشتن چالوس و رامسر وارد استان گیلان شده به سمت لنگرود پیش می روید. اگر هم از سمت غرب به چمخاله میروید، بعد از گذشتن از رشت و رسیدن به لاهیجان کافی است که ۲۵ کیلومتر به سمت شرق برانید تا به چمخاله برسید. جاده رشت به آستارا را آنقدر ادامه بدهید تا به پونل برسید. برای آشنایی بیشتر با سایر جاذبهها، جاهای دیدنی آستارا را بخوانید. فیلبند همانند سایر ییلاقاتی که در مجاورت دریای کاسپین واقع شدهاند، شانس تشکیل اقیانوس ابر را دارد اما نه هر روز و همیشه! قلعه قلایی که متعلق به کوتول شاه میباشد. همان ابتدای مسیر قلعه رودخان، مغازههایی ساختهاند که هم میتوانید ازشان سوغاتی بخرید و هم خوراکی. در منابع تاریخی مثل زبدهالتواریخ و در کتاب خواجه رشیدالدین، که در عهد مغول نگارش شده است، قلعه به تسخیر اسماعیلیان درآمده است. پل ورسک در روستای ورسک و در بین دو کوه بزرگ و صخرهای عباسآباد قرار گرفته و به عنوان یکی از جاهای دیدنی سوادکوه محسوب میشود که ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا ۲.۱۴۰ متر خواهد بود که این ارتفاع در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است. اسپیلی نرسیده به دیلمان است این روستا زمین های شالی و مزارع سرسبز و همچنین مردمان مهربان خونگرم دارد برای تهیه مواد غذایی محلی میتوانید روزهای دوشنبه یا پنجشنبه به بازار هفتگی اسپیلی سر بزنید ، در این دو روز اهالی این روستا برای خود یک بازار محلی تشکیل می دهند و محصولاتی که در طول هفته تولید کرده اند را در این بخش به فروش می رسانند ، این محصولات هم تازه هستند و هم با قیمت کاملا مناسب فروخته می شوند و از این مورد نباید بی تفاوت رد شد که کاملا طبیعی و بدون نگهدارنده و هورمون و…

بی شک مسیری تمام سفید می تواند باعث جذابیت های ظاهری بیشتری شود. تماس درختان با آب در طی سالیان دراز باعث گردیده تا درختان پوسیده شوند و بصورت نصفه بشکنند. حتی زمانی که از فاصله دور منظره زیبای کوه تاورنراب را مشاهده می کنید، وجودتان سرشار از آرامش و حس خوب خواهد شد و دوست دارید قدم زدن در آن منطقه را تجربه کنید. می توانید زیبایی های جزیره فلامینگو را از فراز آسمان با تفریحات هوایی تماشا کنید و از دیدنی های وصف ناشدنی اش لذت ببرید. پرواز بر فراز دریا لذتی همراه با هیجانی خاص دارد. دهکده مازیچال در منطقهای با ارتفاع ۲۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. از طرفی هم موتور های چهار چرخی که برای پیمودن سطوح شنی و ماسه ای مناسبند در این ساحل وجود دارند و سوار شدن بر آن ها بسیار هیجان انگیز است. قایقسواری و آببازی هم که در این مکان قطعا و حتما جذاب خواهد بود. در کندلوس بیش از ۲۵ نوع داروی گیاهی پرورش داده میشود. البته، سوغاتیهای این منطقه فقط از نوع خوراکی نیستن! اگر برای سفری یک روزه برنامهریزی کردهاید این سفر ارزانترین سفر عمرتان خواهد بود و فقط لازم است برای حمل و نقل و موادغذایی خود هزینه کنید. در صورت سفر با وسیلهی حملونقل عمومی لازم است بدانید هرروز اتوبوسهایی از تهران به سمت لاهیجان حرکت میکنند. در آنجا به بلوار سعدی رفته و پس از آن وارد خیابان آزادگان و بلوار جمهوری اسلامی شوید. در امتداد این بلوار جاده چمخاله قرار دارد و در نهایت به ساحل میرسد. این ماهی گونهای غیربومی است در دوران پیش از انقلاب وارد آبهای رود لار شد. ساحل این شهر یکی از قدیمی ترین و زیباترین سواحل استان گیلان می باشد که قبل از انقلاب سال 57 دارای اقامتگاه ها و ویلاهای بسیار زیبایی بود اما متاسفانه پس از انقلاب سال 57 از رونق این ساحل کاسته شد اما همچنان زیبایی های موجود در این ساحل، آن را به یکی از زیباترین ساحل های موجود در استان گیلان تبدیل ساخته است.

از سواحل لنگرود نیز نمی توانید به همین راحتی بگذرید زیرا دارای منظره ای بکر و زیبا می باشد. این منطقه در حال حاضر همان چمخاله امروزی است، البته در آن زمان ها این منطقه یک منطقه باتلاقی به شمار می رفت اما با پیشرفت روز افزون فرهنگ شهر نشینی این شهر به یک منطقه توریستی و کاملا زیبا تبدیل شده است. چمخاله معنای خاصی ندارد و یک شهر ساحلی در استان گیلان می باشد. راه دیگرش هم کمپکردن در طبیعت است. تماشای مرغان دریایی در حال چرخ زدن روی دریا، هوس انگیز و ذوق آور است. لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور در این منطقه قرار دارد. این منطقه در حدود ده کیلومتری شرق لنگرود، بیست کیلومتری شرق لاهیجان و سی و هفت کیلومتری غرب رودسر قرار دارد. دلیل این احتمال را وجود روزنه شرقی برج میدانند که باعث میشد تا اولین پرتوهای نور خورشید به کالبد قابوس بن وشمگیر بتابد.از کتیبه بنا مشخص میشود که بنای كنونی در اصل ساختمان كاخ بلندی بوده است که قرار بود به آرامگاه پادشاه مشهور آل زیار اختصاص یابد. ناهارخوران نقطه ای جنگلی در جنوب شهر گرگان است که در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. یک پل قوسی در روستای ورسکِ سوادکوهِ مازندران زیبا. همشهری نوشت: استانهای مازندران و گیلان را مهد آبشارهای ایران میدانند و از هر کوه و دامنهای آب در حال فروریختن است و صحنهای منحصر به فرد خلق شده است. اما حداقل میتوانید یک خانه اجارهای برای اقامتتان در طول سفر رزرو کنید و چند روزی را در این حال و هوای خوش سپری کنید. سمبلی از خانه های سنتی، خاص منطقه شرق گیلان، در ابتدای ورودی پل چوبی قرار گرفته که گردشگران را جذب شمایل سنتی و رسم و رسوم مردمان شرق گیلان می کند. اما جلوهای از هنر و معماری ایرانی را در خانه رمدانیها میتوان دید.

مسیر دسترسی اسفالته بوده و در قسمت ورودی غربی گرگان قرار گرفته است.ورودی این ویلا باغ گرگان به صورت دیواره ای از درختان سرسبز در دوطرف بوده که شما را به باغ مملو از درختان سرسبز 5 هزار متری متصل میکند . قلعه کَنگِلو یکی از دژهای تاریخی ایران و زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه است که روی صخرهای عظیم قرار دارد. اگر تصمیم دارید برای بازدید پل ورسک به این منطقه بروید، می توانید شب را در اقامتگاه های بوم گردی، یا هتل های اطراف منطقه سوادکوه اقامت کنید. دهستان لفور از دهستان های خوش آب و هوای شهرستان سوادکوه در نزدیکی شیرگاه مازندران است و بخاطر داشتن این سد، به یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران تبدیل شده است. اکا اگر عاشق جای لوکس و تمیز هستید بهتر است به سراغ اجاره ویلا جنگلی جکوزی دار در لفور باشید که حتما بهتون خوش میگذره! یادتان نرود که بهترین زمان بازدید از این آبشار، اردیبهشت است. 6 - در تاریخ 24 اردیبهشت سال جاری اعضا گروه خزر : سکینه شفیعی - نگارسام دلیری - حکیمه نورحسینی - بانو اقلیمی - فریده مستوری نژاد - لعبت مریدپور - ریحانه اصغرزاده - علیرضا سام - احمد شیخ الاسلامی - محمد باقر بابایی - علی بابایی 6 ساله - ابوالفضل محرابی و یاسر عارفخانی به همراه گروه کوهنوردی یخار بابلسر از مسیر دژک به کلبه عمو رمضان کوهپیمایی داشتند . هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد، اما بهترین زمان برای سفر به جاده اسالم، فصل تابستان و بهار(از اردیبهشت) است.

که در مسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور ـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان قرار گرفته است. انتهای پل چوبی به رودخانه ای جذاب و دیدنی ختم می شود که گردشگران از مناظر زیبای اطراف و صدای رودخانه می توانند لذت وافر ببرند. در چمخاله تالاب زیبایی وجود دارد که در آن پرندگان گوناگونی یافت می شود و به عنوان منطقه ای آرام و بکر شناخته شده است. رودخانه ها، تالاب ها و مرداب با ساحلی باشکوه، یکی از مناطق دیدنی گالش کلام به حساب می آید که مجموعی از زیبایی های چشم نواز این منطقه است. ساحل چمخاله به عنوان یکی از سواحل قدیمی گیلان شناخته می شود. کوههای کرمان یا جنوبشرقی ایران یکی از منحصر به فردترین رشته کوههای ایران به لحاظ مواردی شامل برفگیری و سرسبزی از یکسو و خشکی یکدست و محاط بودن به کویرهای موحشی چون لوت و نمک سیرجان و ابرکوه و هامون جازموریان از سوی دیگر است. دشت پایین دست پرچین است، پرچین به سوی مرتع میرود، مرتع گلزار دارد و آن بالا قله است و بنای امامزادهاش. چمخاله یکی از زیباترین مناطق دیدنی استان گیلان است که طبیعت بسیار زیبا و سرسبز آن در کنار ساحل کلاسیک و مدرنش همواره توانسته است گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند. گروهی از باستان شناسان بر این نظرند که در گنبد مخروطی برج، آتشدانی وجود داشته که نور آتش از روزنه آن بیرون می زده است و گنبد قابوس هم نوعی میل راهنما بوده که برای راهنمایی مسافران در دشت کرگان احداث گردیده است. از دیگر مراکز تفریحی و سیاحتی چمخاله می توان به تالاب زیبای پرندگان اشاره کرد.

ممکن است با خود بگویید چرا این نام خیلی شبیه دیگر اسامی شمالی نیست؟ تنکابن روستاهای سرسبز با بافت خیلی سنتی زیادی دارد. دشت دریاسر یکی از زیبایی های است که در تنکابن قرار گرفته است. جاذبه های زیادی در داخل این شهر وجود دارد و شما را مجبور نمی کند که برای دیدنشان کیلومترها رانندگی کنید. این مسیر تا انتهای دشت لار ادامه دارد و دریاچه هم در راهتان قرار دارد. پارک بازی کودکان هم آن جا وجود دارد اگر فرزند کوچکی دارید، این مکان برایش سرگرم کننده خواهد بود. اگر شنا بلدید نیست بهتر است خودتان را جور دیگری در کنار این دریاچه سرگرم کنید. جهانی با اشاره به اهمیت و جایگاه میراثفرهنگی در بخشهای مختلف، بیان کرد: پروندههای پیشنهادی فیروزکوه سیاهکل و کوه تیلار تالش نیز پس از هماهنگیهای استانی و تکمیل پرونده، در مرحله بعدی ثبت قرار خواهند گرفت. همچنین سفالینههای لعابدار با رنگهای متنوع که مشخصات دوره سلجوقی را داشتهاند در این منطقه کشف شد این ناحیه به دلیل اهمیت و اعتبار تاریخی آن در شهریور ۱۳۸۵در فهرست آثار ملی ثبت شد. زیبایی های منحصر به فرد این ساحل آن را به یکی از مناطق گردشگری خاص گیلان تبدیل نموده است که با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان مکان بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستانی و شنا است.

نمای این ساحل بسیار زیبا و مناسب برای پیاده روی می باشد. چاف و چمخاله، منطقه ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان می باشد. حوضی با آبشار زیبا جلوی خانة سنتی وجود دارد که پر از ماهیان زینتی و زیبا در میدانگاهی ورودی پل چوبی قرار گرفته است. در پاسخ به این سوال که چمخاله در کدام استان است باید بگوییم در استان گیلان و در شهر چمخاله قرار گرفته است. اگر در تابستان به سراغ این آبشار زیبا و زلال بروید، خنکای این آب روحتان را جلا می بخشد و خستگیتان رفع می شود. سایت ویرا آراد گروپ بهترین لوازم ضروری چون انواع میز های مسافرتی تاشو را به سادهترین روش به خرید شما کاربران گرامی عرضه می کند. همچنین این ویلا با توجه به ارتفاع آن ویو بسیار دلپذیری را برای شما فراهم میکنند. راستی فراموش نکنید در هر لحظه دوربین به دست باشید ثبت کردن تصاویر سفر، بعد ها آن ها را به یک قاب بسیار زیبا در آلبوم خاطراتتان تبدیل میکند. این کار به طبیعت آسیب جدی میرساند.- هنگام رانندگی حواستان به حیوانات در حال عبور باشد و لطفا با سرعت رانندگی نکنید.- تا جایی که برای شما مقدور است آتش روشن نکنید. ساحل ها همواره یکی از مناسب ترین مکان ها برای گذراندن اوقات تابستانی به شمار می روند، از این رو زیبایی ساحل چمخاله بر هیچ توریست و گردشگری پوشیده نیست به طوری که در اولین برخورد با این ساحل گویا وارد سواحل اروپایی شده اید! برای سفر به چمخاله از تهران، 374 کیلومترراه دارید که می توانید این مسیر را در حدود 5 ساعت طی کنید. دلیل آن به زمان نادرشاه افشار باز میگردد، زمانی که کردهای جلالوند به این جا آمدند و منطقه را چمخاله نام نهادند. این شهر از دیر باز مورد استفاده و توجه گردشگران قرار داشته و بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می رفته است.

تصور کنید صبح از خواب بیدار میشوید و با باز کردن درب خانه، مه و ابر شما را در آغوش میگیرند. عمق این رودخانه به ۶ متر می رسد در نتیجه برای شنا در آن باید احتیاط کنید زیرا مکان مناسبی برای شنا کردن نیست. نظر شما دوستان و همراهان گرامی را به ویدئوی زیر جلب می کنیم! این برکتهای طبیعی، استعداد خوبی برای تبدیل شدن به اماکن توریستی دارند و باید تمام تلاشمان را بکنیم که هم برای خودمان و هم برای آیندگان آنها را حفظ کنیم. از خیاط محله تا جواهر دشت مسیر ۸ کیلومتر آسفالت و در ادامه ۱۸ کیلومتر جاده خاکی است که در روزهای خشک به نسبت مسیر مناسبی است، بعضاً خودروهای سبک سواری همچون پراید! در هر طبقهی آن حوضچههایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آنها گذر میکند.در کنار دیدن آبشار لوه، پیادهروی در دل جنگلهای هیرکانی را نیز فراموش نکنید چراکه لوه با قرار گرفتن در شمال جنگلهای هیرکانی یکی از بهترین مقاصد پیادهروی در جنگل است و طبیعتگردان زیادی برای داشتن یک پیادهروی بهیادماندنی این مکان را انتخاب میکنند. چمخاله یکی از قدیمی ترین ساحل های ایران است که به دلیل نزدیکی به طبیعت فوق العاده ی لیلاکوه، همواره پرطرفدار بوده است. یکی از دیدنی ترین آن ها ساحل چمخاله گیلان است. یکی دیگر از عوامل معروفیت و زیبایی چمخاله رودخانه آن است که یکی از پرآب ترین رودهای کشور می باشد. هم اکنون شهر چاف و چمخاله با داشتن چندین هتل، اقامتگاه و مهانپذیر، هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از مسافران می باشد.

طبیعت این جاده بسیار بکر و زیبا است و اگر قصد گذر از این مسیر را دارید، بهتر است زمانی را برای استراحت و گردش در جنگلهای آن اختصاص دهید. در ادامه مسیر با گذشتن از مرزن آباد و کمربندی چالوس، در مسیر جاده ساحلی بهسمت غرب ادامه دهید. هر ساله این شهرستان میزبان توریستان و گردشگران داخلی و خارجی است اما در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی از ساحل کاملا اروپایی چمخاله را در اختیار شما قرار دهیم! ازآنجا دو گزینه پیش روی شما قرار دارد که یکی مرزنآباد و دومی عباسآباد است. این آبشار از مجموعه دو آبشار شبیه به هم با عرض 20 متر تشکیل شده است که از یک ارتفاع 6 متری به پایین میریزند و رودخانهای با آب زلال در پایین دست آبشار شکل میدهند. ممکن است در سفرتان افرادی را در ساحل ببینید که اسب هایشان را برای سواری به ساحل آوردهاند. اگر قصد سفر به این روستا را دارید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تفریحات این روستا چه چیزهایی هستند. پس با مجله دلتا بمانید تا ببینید چه مقصدی را برای معرفی نقاط گردشگری امروز در نظر گرفته است. این روستا در دهستان کلارستاق شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۴ نفر بودهاست. این روستا در دهستان بیرونبشم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۸ نفر بودهاست. پارک جنگلی گیسوم دارای مساحتی در حدود ۸۰ هکتار بوده که در حدود ۷۰ گونهی گیاهی اعم از درختان و چمنزار را در خود جای داده است.

آلاچیق هایی در ساحل چمخاله وجود دارند که پیک نیک در آن ها خلق خاطرات خوش کنار دوستان و خانواده را میسر میسازد. قصههایی که از وجود یک گنج بزرگ در غار خبر میدهند. در پارک جنگلی توسکا همان ورودی راه، پلی از لای درختان تنومند و قد برافراشتة جنگل می گذرد که معروف به پل چوبی است. در رسم مج، خانواده ها نام چند کودک یا نوجوان را انتخاب می کنند و سپس از قرآن استخاره می گیرند، اگر نام آن شخص خوب آمد، آن سال را به عنوان سال مج انتخاب می کنند. پلاژ هایی هم برای بانوان در نظر گرفته شده. به علاوه اینکه در آنجا امکانات دیگری نظیر تعدادی آلاچیق، باربیکیو، پلاژ، سرویس بهداشتی و سوییت های اقامتی هم وجود دارد. جنگل لاویج با پوشش گیاهی متنوع خود در فاصله 2500 متری از سطح دریا و روی دامنه کوه قرار دارد که شیب نسبتا زیادی دارد. موزی بزرگ و باد شده از هوا که بستگی به اندازه آن میتوانید تا ۱۰ نفر هم سوار شوید. در کنار این خانههای چوبی، میتوانید اتاقکهای چوبی کوچکتری به نام «کوم» را ببینید که محل نگهداری از گاو و گوسفندها میباشد. با توجه به مرکزیت نسبی چمخاله نسبت به نواحی شمال کشور، این شهر دسترسی مناسبی به تالاب انزلی، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان گیلان دارد که در مطلبی به طور کامل این مکان جذاب را معرفی نموده ایم. کلمه “چم” در زبان لکی به معنی رودخانه است و “خاله” نیز یعنی انشعاب؛ در واقع این نام به معنی رودخانه و همان رودخانه ای است که از میان شهر میگذرد. گویش بیشتر مردم منطقه لکی است. تاریخچة مردم چمخاله برمی گردد به زمان حکومت نادرشاه، حدود 277 سال پیش.