ابتدا کمی با ورق فولادی مهفا آشنا می شویم. این سازه به دلیل ترکیب شیمیایی خاص خود دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی است. ورق فولادی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی در بین مهندسین این رشته بسیار محبوب است. این نوع ورق ها از ترکیبات شیمیایی زیر ساخته می شوند.

درصد بالای آهن، حداکثر 1.2 درصد کربن و برخی عناصر کروم، نیکل و مولیبدن. ترکیب کروم و نیکل باعث غیرفعال شدن این نوع ورق فولادی می شود شایان ذکر است که وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی این فلز نیز آن را در برابر خوردگی به ویژه در محیط های کاهش دهنده اسیدی بسیار مقاوم می کند.

افزایش قیمت ورق بستگی به افزایش نسبت کروم و مولیبدن در مخلوط دارد و با افزایش و کاهش این ترکیبات شیمیایی قیمت ورق فلزی افزایش می یابد. همچنین این ورق ها در شرایط عملیاتی مختلف دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی هستند. به عنوان مثال از این نوع ورق ها در بسیاری از انواع لوازم خانگی و آشپزخانه و در صنعت پزشکی استفاده می شود.

در محیط های خورنده بیشتر از ورق های فولادی استفاده می شود. (فرآیند تولید ورق فولادی طولانی است، پس از تعیین ترکیب شیمیایی آن در کوره های مخصوص این نوع فولاد، لازم است ورق های ضخیم آن در 7 مرحله رول شوند.)

ورق فولادی تزئینی چیست؟

یکی از انواع ورق استیل ورق های تزئینی می باشد که این نوع ورق ضد زنگ می باشد. از جمله خواص این نوع ورق فولادی می توان به درخشندگی، زیبایی، سطح صیقلی و مقاومت در برابر خوردگی بالا اشاره کرد. ورق فولادی مانند ورق های گالوانیزه به صورت رول و ورق در بازار موجود است.

با توجه به مقاومت بالای ورق گالوانیزه در برابر خوردگی ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت ورق گالوانیزه با ورق فولادی چیست؟

یکی از محصولات تخت فولادی، ورق گالوانیزه است که سطح آن با چند میلی متر فلز روی پوشانده شده است، اما در ترکیب شیمیایی ورق فولادی از فلزات گرانبهایی مانند کروم، مولیبدن و نیکل استفاده شده است.

ورق استیل دکوراتیو ورق استیل دکوری در سایزها و ابعاد مختلف در بازار موجود است همچنین سطح آن صاف و صیقلی بوده و اکثر آنها ضخامت کمی دارند.

کیفیت این نوع ورق ها با استفاده از آنها در محیط هایی که شرایط خورندگی وجود دارد و مقاومت حفظ می شود تعیین می شود.

قیمت ورق استیل دکوراتیو چقدر است؟

قیمت ورق استیل دکوراتیو به دلیل نوسانات بازار 8 درصد می باشد