به گزارش کارمدئو، در حین مراقبت از گیاه حسن یوسف و سایر گیاهان، حتما با مشکلات و بیماری هایی مواجه خواهید شد که در زیر به برخی از رایج ترین مشکلات گل حسن یوسف اشاره کرده ایم.

زرد شدن برگ های حسن یوسف

دلیل اصلی زرد شدن برگ های حسن یوسف آبیاری زیاد است. اگر زیاد آبیاری کنید و خاک گلدان زهکشی کافی نداشته باشد و آب اضافی از گلدان خارج نشود، احتمال پوسیدگی ریشه و زرد شدن برگها در گیاه بسیار زیاد است.

همچنین نگهداری حسن یوسف در شرایط کم نور باعث زرد شدن برگ ها و توقف رشد گیاه می شود.

بنابراین اگر دیدید که برگ های این گل زرد می شود، باید شرایط آبیاری و روشنایی گیاه را بررسی کنید.

برگ های داغ

برگ های سوخته و لکه های قهوه ای روی برگ ها می تواند نشانه آفتاب سوختگی گیاه حسن یوسف باشد. همانطور که گفته شد، این گیاه را باید در محیطی قرار دهید که نور ملایم و غیر مستقیم خورشید را دریافت کند.

اگر با این مشکل مواجه هستید، گیاه شما به احتمال زیاد در معرض نور شدید خورشید قرار دارد. برای رفع این مشکل کافی است آنها را بیرون از پنجره های جنوبی خانه قرار دهید.

این مشکل می تواند ناشی از گرمای هوا باشد. در این صورت می توانید با اسپری از این مشکل جلوگیری کنید.

پوسیدگی و پوسیدگی ریشه

حسن یوسف خاک مرطوب و با زهکشی خوب را برای زیستگاه خود ترجیح می دهد، نه خاک مرطوب و غرقاب. بنابراین اگر خاک نتواند آب اضافی را از خود عبور دهد، ریشه و تنه را می پوسد. این تجزیه در نهایت منجر به قهوه ای شدن برگ های حسن یوسف می شود و می تواند آن را از بین ببرد.

مالچ پاشی یک اقدام عالی برای مرطوب نگه داشتن خاک است، اما به یاد داشته باشید که حفظ رطوبت در خاک و جلوگیری از رشد علف های هرز نیز می تواند مشکل ساز باشد، بنابراین اگر مالچ در تماس مستقیم با بدن گیاه باشد و ساقه های نازک پوسیده می شوند.

اگر قصد استفاده از مالچ را دارید سراغ مالچ چوبی نروید زیرا چوب آب زیادی را جذب می کند و از آنجایی که این مالچ به ساقه گیاه می چسبد باعث پوسیدگی آن می شود. بنابراین به جای سقف چوبی از سقف شنی استفاده کنید تا سریع خشک شود.

در حین مراقبت  و آبیاری گل و گیاه حسن یوسف، در صورت مشاهده علائم پوسیدگی یا پوسیدگی در ریشه یا ساقه گیاه، سریعاً قسمت های آسیب دیده گیاه را جدا کرده و گیاه را به خاک تمیز دیگری پیوند بزنید.

برای این کار باید گیاه را به آرامی از گلدان یا باغچه خود خارج کنید، آب تمیز تهیه کنید و ریشه ها را به آرامی بشویید تا کثیفی ها پاک شوند. سپس ریشه ها را بررسی کنید و قسمت های آسیب دیده را ببرید. همین کار را بکنید و نابود خواهید شد. فقط باید در نظر داشته باشید که اگر قسمت مرکزی ریشه آسیب ببیند، گیاه قابل ترمیم نیست و به زودی خواهد مرد.

پس از برداشتن ریشه گیاه باید به خاک تمیز منتقل شود و به یاد داشته باشید که هرگز گیاه را به همان خاک قبلی منتقل نکنید. قیچی خود را استریل کنید تا در حین کار کثیف یا کپک نزند. برای استریل کردن قیچی، یک قسمت سفید کننده مایع را با سه قسمت آب مخلوط کرده و قیچی را استریل کنید.

افتادن برگ های حسن یوسف

ریزش برگ معمولاً نتیجه غوطه ور شدن گیاه با قرار دادن گیاه در نزدیکی دستگاه های تهویه مطبوع / بخاری یا در هوای بسیار سرد است. خوشبختانه، درمان برگ های افتاده حسن یوسف آسان است. کافی است آبیاری را اصلاح کنید و گیاه را به جای گرم منتقل کنید. همچنین آن را کنار پنجره یا دری که همیشه باز است قرار ندهید. اجاق گاز، به نظر می رسد یخچال و بخاری های نزدیک مکان مناسبی برای نگهداری گل حسن یوسف نیست.

علت گم شدن گل حسن یوسف

علت اصلی مرگ این گیاه تشنگی و خشکی است. در چنین مواقعی باید میزان آبیاری را افزایش دهید و سعی کنید خاک گیاه را دائماً مرطوب نگه دارید.

سفید کرکی

سفیدک پودری یکی از بیماری های باغ حسن یوسف است و گیاهان آپارتمانی عموماً از این بیماری مصون هستند. وجود کپک بیشتر در گلخانه ها مشاهده می شود، در واقع هر محیطی با رطوبت بالا زمینه را برای حضور این قارچ فراهم می کند.

سفیدک پودری یک بیماری قارچی است که توسط هاگ ​​های موجود در هوا ایجاد می شود. از علائم گیاهان مبتلا به این قارچ می توان به پیدایش لکه ها و لکه های کوچک روی برگ ها و یا تغییر شکل ساقه و در موارد شدید ریزش برگ ها اشاره کرد. استفاده از روغن چریش برای رفع این مشکل کافی است. به این ترتیب زیر و روی برگ های حسن یوسف روغن کرفس بپاشید و هر چند روز یکبار این کار را تکرار کنید تا آثار پودر سفید آن از بین برود. برگ های آسیب دیده را پس از درمان قطع کنید.

هنگام نگهداری از گل های حسن یوسف، اگر فکر می کنید حسن یوسف شما به این بیماری مبتلا شده است، آن را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و از سایر گیاهان دور نگه دارید. به این ترتیب از گسترش قارچ جلوگیری خواهید کرد. سپس تمام سطح گیاه را با محلول ضد قارچ یا محلول آب و صابون باغچه اسپری کنید.

به عنوان آخرین نکته در مورد مشکلات حسن یوسف، اگر می خواهید گیاه شما کمتر دچار مشکلات ذکر شده در بالا شود، هنگام دست زدن به حسن یوسف از پاشیدن آب روی سطح برگ ها یا ریختن آب روی ساقه و برگ ها خودداری کنید. گیاه شما کمتر در معرض مشکلات و بیماری ها قرار می گیرد

وجود تار عنکبوت روی زمین

این مشکل به دلیل رشد قارچ های ریشه گیاه رخ می دهد که معمولا با استفاده از قارچ کش های خاص این مشکل برطرف می شود.

رشد رویشی (رشد نامتعادل و ضعیف)

این رویداد محصول مشترک گمنامی و مراقبت نادرست از گل حسن یوسف است. برای حل این مشکل و خوب نگه داشتن حسن یوسف باید هر ماه به آن نور آفتاب روشن بدهید و قسمت های در حال رشد را قطع کنید تا گیاهی زیبا به دست آورید. اگر دیر شده و حالت خوب درخت قطع شده است، توصیه ما این است که درخت را کاملا قطع کنید تا دوباره رشد کند و این بار زیبا شود.

آیا حسن یوسف مسموم شد؟

آیا گیاه حسن جوسف به مردم آسیب می رساند؟

به طور کلی حسن یوسف برای انسان سمی و خطرناک نیست. در واقع دست زدن و خوردن برگ های این گیاه باعث بیماری در انسان نمی شود، اما اگر پوست یا دستگاه گوارش حساسی دارید باید مراقب باشید. برخی از گونه های حسن یوسف حاوی عناصر سمی مانند دیترپن کولئونول هستند. به عنوان مثال، آب موجود در برگ های یک گونه حسن یوسف می تواند باعث درماتیت شود. اگر برگ را به این صورت بخورند، این التهاب در دهان و گلو ایجاد می شود. بنابراین ارزش دارد با دقت با آن کار کنید و اگر بچه های کوچک دارید، گیاه را از آنها دور نگه دارید تا از روی کنجکاوی نخواهند آن را بخورند.

آیا حسن یوسف برای حیوانات خانگی (سگ و گربه) سمی است؟

به گفته کارمادیو، در حالی که حسن یوسف برای انسان خطرناک نیست، روغن موجود در این گیاه برای حیوانات سمی و خطرناک است. اگر سگ یا گربه قسمتی از حسن یوسف را بخورد مشکلاتی مانند اسهال، حالت تهوع، اضطراب یا بی اشتهایی ایجاد می کند. بنابراین مکانی را برای نگهداری گل های حسن یوسف انتخاب کنید که نه تنها در دسترس باشد، بلکه برای حیوانات خانگی نیز قابل دسترسی باشد.